Vasker dere gulv og støvsuger?

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Er litt redd for å gjøre det jeg, redd for å miste... Er jo tungt å vaske gulvet for hånd (fant ikke moppen).. Kan det være risikabelt? Eller er jeg bare "overbeskyttende"? Kjenner det i magen etterpå da....

ingen andre så gjer d, så her må eg gjer d sjøl ja.....men e så utruligt trøtte, e et sjikkeligt ork å gjer d.

det skal ikke være et problem å gjøre det, kjenner det oxo i magen men ikke noe å være redd for det [:)]

det er bare å vaske og vaske... ikke noe å tenke på.

Man kan gjøre alt som man pleier når man er gravid, så lenge man ikke har fått annen beskjed av legen.

Altså, man skal jo fortsette å kunne gjøre det kroppen er vandt til å gjøre!
Og min kropp er iallefall vandt til å både støvsuge og vaske[:)]

Jeg har risikosvangerskap, men har fått beskjed både med jordmor, lege og gyn. at det er mer risikabelt å ikke gjøre noe. Vi har godt av å bevege oss i svangerskapet, og babyen har godt av at vi beveger oss! Så jeg gjør iallefall det!

Eneste jeg merker, er at jeg er sabla vond/sliten i ryggen idag, etter å ha styrt hele dagen med rydding, vasking, pakking og nedvask av huset! Så, nå har jeg en pause! [:D]

ORIGINAL: ynna

Ja, kjære vene, det er det ingen risiko forbundet med[:D] Fortsett som før du! Det er helt normalt å kjenne stikkinger i magen, det er livmoren som vokser. Jeg får disse stikkingene hvis jeg reiser meg fort opp, nyser, hoster el.l. Det beste for kroppen er å være i bevegelse. Ei jeg kjenner la på seg nesten 30 kg i svangerskapet, nettopp fordi hun bare satte seg rett ned den dagen ho fant ut ho var gravid...og så lot ho mannen gjøre alt[8D] Men det kaller jeg heller å være lat, da[:D]

FNIS!

hadde jeg gjort det tror jeg mannen i huset her hadde tatt sekken og dratt! :D

hvis man kan trene moderat de første tre mnd og mye fra 3-6.mnd så kan det jo ikke være noe problem med husarbeid da...jeg tenker jo mer aktiv du er jo bedre.. de har forsket på grunnen til at vi får 5kg unger nå er fordi mødrene er alt for stillesittende under graviditeten..[;)]

Jeg kommer akkurat hjem fra telt-tur der vi brukte evigheter på å gå med tung sekk og poser og dippedutter... er nok neppe farlig å vaske litt gulv og sånne ting. Er bare å ta seg pauser om man får vondt og drikke masse vann for å erstatte det man svetter ut. [;)] Folk er jo livredde for å bære handleposer og sånt noe... Jeg bærer som før og merker ikke noe galt av den grunn. Ikke blødd en dråpe heller. Så det tåles at man er i aktivitet sånn som man har vært før svangerskapet. Den lille sitter godt beskyttet inni der og har godt av at vi får i gang blodsirkulasjonen og rører oss. Når vi rører oss og får i gang blodet så får den lille mer mat. [;)]

Så ta heller en ekstra hvil når du er sliten. Det er helt ufarlig så lenge ikke du blør og legen har sagt at du har en truende abort... da skal man ligge mest mulig ned og ta det veldig med ro.

jeg og vasker og støvsuger. går helt fint, og jeg stoler på at kroppen sier ifra dersom jeg jobber for hardt. da blir jeg kvalm å trøtt så da må jeg bare stoppe[:)]

ja, det gjør jeg

Ja jeg vasker gulv og gjør alt annet husarbeid som vanlig. Gjør litt mindre om gangen, siden jeg er så trøtt, men vi er jo ikke syke da, graviditet er jo bare en tilstand, og så lenge vi tar det med ro og ikke sliter oss ut, tror jeg ganske sikkert det går bra[;)] Kjenn på kroppen din når du blir sliten du[;)]

Ja jeg gjør det. Er ingen grunn til å hysteriske med ditt og datt. Frem til den dagen kommer at du ikke orker å gjøre de tingene pga at magen er i veien og det er tungt kan du bare vaske og ordne. Jeg løfta tungt frem til jeg var ca 5-6 mnd på jobben jeg. Tenk på kvinnene før i tiden, med hardt hus- og gårdsarbeid-de måtte stå på de. Og det gikk vel stort sett bra med de fleste[;)]

Back
Topp