Vasker dere barnas munn med såpe?

Nope, nei, njet!
 
Kjente en familie som gjorde dette med barna sine da vi var små. Har null respekt for dem for å bruke ydmykende metoder som dette for å få frem et poeng eller straffe. Ville ikke falt meg inn å gjøre noe sånt.
Det var jo ganske vanlig før i tiden , de ble jo lært det av sine foreldre igjen og var vokst opp med det som straffe metode.. men nei jeg har aldrig gjort det og ble heller aldrig gjort det på av mine foreldre. Men var dog på avlastnings hjem en helg i mnd og de gjorde både det og ris på fua mot oss .. pleide ikke gjøre noe galt for jeg var alltid redd av meg og turte ikke gjøre noe som ikke var lov men fikk det som straff hvis jeg hadde hatt uhell på natten o.l.
 
Vet det er et uttrykk, men trodde da ingen gjorde det. :eek: Verken før eller nå. Husker voksne kunne true med det, det kommer jeg aldri til å gjøre til mine barn.
Utrykket stammer jo fra et sted vettu. Handling gikk over til tom trussel når det ikke var lov å fysisk straffe barn lenger.
 
Er en grunn til at jeg ikke takler Lano :p fikk smake en gang som liten (ikke frivillig, var vel frekk i kjeften), og det har satt spor :p Harmløst synes jeg, er ikke verdens undergang at jeg ikke liker lukta på Lano som stor :)
Jeg kommer aldri til å gjøre det med mine barn.

(btw, lano smaker like vondt som den lukter :p )
 
Tror ikke jeg vil gå så langt, ble det når jeg var liten samtidig som broder, han ende opp med diaré i tre dager...og for å si det slik, vi banna mere til den personen etter det enn hva vi gjorde før. ;) så det hjalp lite med oss
 
Back
Topp