Vasker dere alt?

Eg vasker alt som ei laust i maskin. Noe av vogna måtte eg ta med klut for det kunne eg ikkje ta av.

Vasker ikke ny vognpose, eller trekkene i vogna om den er ny. Men nå har storesøster hatt vognposen i barnehagen frem til januar, så den skal leveres inn til rens når påska er over. Regner med den skal brukes i pulken i påska.

Har vaska alle trekkene og kalesjen i vogna, og trekket til bilstolen. Men igjen, fordi det har vært brukt og virkelig trengte en vask. Vaska det ikke i 2012 når det var nytt. ;)

Ellers så blir tepper, dyner og kluter vaska.

Vasker ikke vognposen, skal gå over en gang til med klut i vogna siden den er brukt. Er ikke sånn mega hysterisk denne gangen altså... ☺

Hadde jeg kjøpt ny vognpose hadde jeg ikke vasket den. Vasker alt av klær, pledd, sengeklær. Slikt som lille skal ha helt inntil kroppen. Jeg er ikke 'overhysterisk' på slikt, så vasker det JEG ser på som nødvendig...
Signerer denne! :)

Hva med dyner? Jeg tenkte ikke vaske nye dyner, men heller dynetrekkene som skal være utenpå...

Ullklær vasker jeg alltid. Jeg vasker ikke hendene før jeg strikker, har med strikketøyet "overalt", garnet kan trille på gulvet etc. Jakken jeg har til montering har ligget på stuebordet en uke, ungene har f.eks. knust peanøtter ved siden av...

Og som Bambino sier, det meste blir finere ved en vask og lett dumping.

Da lar jeg være (med god samvittighet) å vaske den nye dunposen, den er er helvete å tørke siden tørketrommelen mener den er tørr lenge før den er det....

Vasker dere nystrikka klær? Som ikke brukt før?
Det er smart å vaske nystrikka klær, også for å være sikker på at eventuelle løse tråder klippes bort før bruk. Som skrevet før er det også greit å få bort kjemikalier og farge som kan overføres til babyen.
Har også vaska strikkede babytepper, i tilfelle det skal ligge hudnært.

Jeg vasker også kun det som skal inntil huden. Er ikke så hysterisk av meg, så vasker alt på ullprogram slik at jeg sparer noen vask ;)

Jeg vaska en dyne, som vi fikk av mamma, ellers vasker jeg ikke de som er kjøpt nye, men har hittil vaska alt av sengetøy og kluter og et ullpledd, og nå går maskinen for fullt med klær til den første tiden :)

Kom på jeg har en skinnfell av sau, denne går jo ikke akkurat i vaskemaskina så har lagt den i fryseren hvor den blir i noen dager, for å drepe de krypende små som kan være inni ulla :)

Kom på jeg har en skinnfell av sau, denne går jo ikke akkurat i vaskemaskina så har lagt den i fryseren hvor den blir i noen dager, for å drepe de krypende små som kan være inni ulla :)

Jeg har vaska begge skinnene, et fra nøstebarn som vi fikk brukt av noen og et nytt et fra barnas hus. Ikke noe problem med de hvertfall. 30 grader ullprogram :)

Back
Topp