Vaskeråd

s_lady85

Elsker forumet
Har vært å kjøpt hvite laken og et lyseblått sengtøy med hvite spøkelser på [:)][:)] Den noe stressa dama i butikken sa jeg kunne vaske disse sammen uten at det ville farge av.... Og tenker at det blåe ikke kan farge av da det er hvite spøkelser på.... det er bomull, så dette farger kanskje ikke av? Ville bare hørre me dere for sikkerhets skyld[:)]

Jeg hadde vel tenkt det samme som deg. Er det hvitt på sengetøy bør de jo ikke farge. Men desverre har jeg også opplevd på klær (ikke sengetøy) at selvom plagg har hatt hvitt i seg har de farget andre plagg og ikke seg selv. Skjønner den dag i dag ikke hvordan det lot seg gjøre men..

Dersom hun derimot sier det i butikken hadde jeg bare vaska og sett hva som skjedde. Skal nok mye til at det farger[;)] Hørtes forresten veldig søtt ut det sengetøyet. Merker at jeg på noen omeråder skulle ønske vi fikk en liten prins ja.:!

Du er alltid så snill og tar deg tid til å hjelpe uvitende kommende mammer Juuuhuuu [:D][:D] Hehe....

Legger ved et bilde av det supersøte sengtøyet [:)]

Ja jeg er veldig gla for at vi skal få en prins [:D] Er jo mulig dere også får det ser jeg [:D]

Ja jeg slenger det sammen jeg, så bytter jeg det hvis det farger av [:D]

Har du sett noe såååå nydelig!!!!

Med så mye hvitt hadde jeg ikke tenkt to ganger på vask med hvitt laken nei. Det går nok strålende;) Er jeg usikker på noe så finner jeg godt innvaska klær (mannens tskjorter og snuppas klær har fått en del runder før)/håndkler og putter i samme vasken. Har som mål å fylle opp flest mulig maskiner for den stakkars vaskemaskinen går jo nok som det er fra før.

Men syns å huske da jeg vasket inn babyklærne og hadde mye tid at det ble en del halvtomme maskiner med søtt smått babytøy. Med barnehagebarn er den tiden definitivt forbi[;)]

Kan fint vaske hvite laken med det sengetøyet der ja.. Er svært få plagg som har hvitt i seg som ikke kan vaskes med annet hvitt. Til og med om det ikke hadde vært hvitt, så hadde jeg vaska det med hvitt.. Jeg ser alltid an plagga, men de fleste lyse farger går fint med hvitt [:)]

Vi hadde dette sengetøyet i rosa til storesøster, samt fleesepleddet. Etter mange vaske er mønsteret fortsatt klart og fint, og ingen misfarging. [:)] Lykke til med vaskinga! [;)]

Edit: farga ikke av på noe annet tøy i vasken heller.

Okay, godt å høre [:D] Ja det ble fleeceteppet her og :-)

ORIGINAL: s_lady85

Du er alltid så snill og tar deg tid til å hjelpe uvitende kommende mammer Juuuhuuu [:D][:D] Hehe....

Ja jeg er veldig gla for at vi skal få en prins [:D] Er jo mulig dere også får det ser jeg [:D]

Det har eg kjøpt og [:D] Og det kjempe myke teppet som  det også var spøkelser på.

ORIGINAL: gledermeg88

ORIGINAL: s_lady85

Det har eg kjøpt og [:D] Og det kjempe myke teppet som  det også var spøkelser på.

[;)]

her hadde nok eg og vaska alt i ein maskin ja.... d va jo og lys blå så her hadde ikje eg vert i tvil.....

å så koseligt d va då......

Det var et kjempefint sengetøy!! Dette hadde jeg også vasket sammen, og det er også slik at når man vakser på kokvask som jeg iallefall gjør med alt av sengetøy, så holder fargen seg mye bedre og smitter ikke så fort av. Husker ikke grunnen, men lærte det av mamma for lenge siden [:)]

Åja sier du de ja.... da lærte jeg noe nytt i dag [:D] Nå henger det på tørk og det gikk veldig bra [:D] Blåfargen holdt seg der den skulle [:D]

Hvor har du kjøpt det fine sengetøyet? Var jo bare helt nydelig!!

ORIGINAL: SillaKese

Det var et kjempefint sengetøy!! Dette hadde jeg også vasket sammen, og det er også slik at når man vakser på kokvask som jeg iallefall gjør med alt av sengetøy, så holder fargen seg mye bedre og smitter ikke så fort av. Husker ikke grunnen, men lærte det av mamma for lenge siden [:)]

Oi!! Funker det på alle typer sengetøy, de billige også?

Back
Topp