Vaskepulver

BambinoLukas

Gift med forumet
Hvor mye vaskepulver bruker dere når dere vasker klær? Er to sånne måleskjeer nok til en vaskemaskin? (Fyller den ikke helt stappfull...) Syns ofte det er flekker som ikke går bort..... [:-]
Er litt redd for å bruke for mye også - kanskje det ikke blir skylt godt nok ut?

bruker 2 skjeer, men bruker kaffeskje fra friele

Oiiii jeg tar vist alt for lite såpe [:o]

Må sjekke hva som står på pakken/posen i morgen

Bruker bare en skje jeg.... Vet ikke helt hvor mange ml den rommer da, men den er ganske stor. Er vel ikke bra å bruke for mye heller?

ORIGINAL: Thea´n Mom

Det holder helt sikkert, du er i allefall miljøbevisst. Prøver å være det selv.
Man trenger kun å bruke halvparten av det som står på pakkningen egentlig.

Veldig greit å bruke zalo på flekkene da.

Bruker bare 1/2 til 1 måleskje vaskepulver.  Bruker også ellers lite skyllemiddel. 

Nylonvask er helt fantastisk på flekker.  Blå eske med en blå tube inni.  Har den på alle flekker og lar ligge litt i vann, blåbær, jordbær, banan, alt forsvinner! Prøv den.

ORIGINAL: Lindiloo

Bruker bare 1/2 til 1 måleskje vaskepulver.  Bruker også ellers lite skyllemiddel. 

Nylonvask er helt fantastisk på flekker.  Blå eske med en blå tube inni.  Har den på alle flekker og lar ligge litt i vann, blåbær, jordbær, banan, alt forsvinner! Prøv den.

Det har jeg hørt om før, men helt glemt å prøve.
Det skal prøves ut ja.

Bruker en skje å litt skyllemiddel.
Bruker Biotex spray på alle flekker å det funker kjempe bra[;)]

60 ml til full maskin, dvs full topp på vaskemiddelet

Jeg tar nesten en full kork med flytende vaskemiddel til full (veldig full[:D]) vaskemaskin... Er det lite det da kanskje???

Har prøvd å lese på flaska, men der står det hvor mye vaksemiddel det er til X kg. med klær... Kan ikke si jeg vet hvor mye kg. klær jeg vasker i slengen... så derfor har det blitt rundt 1 kork med vaskemiddel....
(husmor jeg???[:D])

ORIGINAL: AB

jeg heller bare opp i sånn passe jeg..[8|]

Eg åsså.

ORIGINAL: Monicus

Det holder helt sikkert, du er i allefall miljøbevisst. Prøver å være det selv.
Man trenger kun å bruke halvparten av det som står på pakkningen egentlig.

Veldig greit å bruke zalo på flekkene da.

Ble gjerrig på såpen da jeg studerte og ikke hadde studielån en periode.
Bruker 1/5 måleskje og halv kopp skyllemiddel.

Bruker bare 1/2 til 1 måleskje vaskepulver. Bruker også ellers lite skyllemiddel.

Nylonvask er helt fantastisk på flekker. Blå eske med en blå tube inni. Har den på alle flekker og lar ligge litt i vann, blåbær, jordbær, banan, alt forsvinner! Prøv den.

Ja farmor hadde alltid sånn tube [:D]
Kan en ikke bruke sånn til vindusvaske også tro [8|]
Kanskje det kan være noe å bruke på kallesjen på vogna? Den har blitt så stygg på innsiden fra regnvann.

jeg bare heller opi noe jeg..-vet ikke om det er for mye eller for lite...

Bruker bare 1/2 til 1 måleskje vaskepulver. Bruker også ellers lite skyllemiddel.

Nylonvask er helt fantastisk på flekker. Blå eske med en blå tube inni. Har den på alle flekker og lar ligge litt i vann, blåbær, jordbær, banan, alt forsvinner! Prøv den.

Kanskje det kan være noe å bruke på kallesjen på vogna? Den har blitt så stygg på innsiden fra regnvann.

Joda, vinduer, nylon, finvask osvosv....  Farmor vet best vettu!
Går sikkert helt supert å legge kalesjen i badekaret og duppe den i 15-20 min og skylle av!

Joda, vinduer, nylon, finvask osvosv.... Farmor vet best vettu!
Går sikkert helt supert å legge kalesjen i badekaret og duppe den i 15-20 min og skylle av!

Søren jeg glemte å kjøpe det i dag [:'(]
Ja de gamle vet best, de klarte seg bra med det de hadde da [;)]

Back
Topp