Vaskenøtter

Nyskattpåvei

Glad i forumet
Har nå vasket en maskin med klær med vaskenøtter og er meget fornøyd [:)] den ene bodyen var det middagsflekk på å di pleier jeg slite med å få vekk men vaskenøttene tok den [;)]

Hadde også i noen dråper lavendelolje så klærne lukter nyyydelig!!

Anbefales!!

Vaskenøtter (Sapindus Mukorossi) vokser naturlig i India og Nepal. Skallet til disse nøttene inneholder stoffet saponin, som virker som såpe når det kommer i kontakt med varmt vann. Vaskenøtter rengjør klærne på en skånsom og naturlig måte; ingen duftstoffer eller tilsetningsstoffer, ingen kjemiske rester i klærne, ingen utslipp til vassdrag. Spesielt for mennesker med sensibel hud, barn, allergikere og miljøbevisste er vaskenøtter et økologisk alternativ til vanlige vaskemidler. Nysgjerrig? Nå er vaskenøtter også til salgs i Norge!

ORIGINAL: vannmann_81

haha, jeg trodde det var gubben som hadde startet julerengjøringen.. 

hahaha you kill me

De kan kjøpes på bleieboden bl.a! Her sverger vi også til vaskenøtter..[:)] Vannmann_81: Mannen her i huset har IKKE vaskenøtter væffal, hehehe.

ORIGINAL: ** Nefertiti **

Aldri hørt om, hvor selges de?

www.vaskenotter.no [;)]

ORIGINAL: a82

ooooog.... hvordan lavendelolje brukte du?

www.vaskenotter.no der kjøpte jeg den "startpakken" til 340.- og da får du med lavendeloljen[;)]

ORIGINAL: specialized

prøvde den såpa som ble anbefalt til ull, men fikk ikke bort alle flekkene..

Er disse bedre? 340 var jo en litt stiv pris

340 kr var for startpakke med blekemiddel, flekkfjerner, lavendelolje 2 vaskesekker og 500 g vaskenøtter

les:

1000 gram økologiske vaskenøtter
Nok til 125-175 maskinvask
Nøttene er lufttett forseglet i plast
2 vaskesekker
Av ubleket bomull 220,- kr

Back
Topp