Vaskenøttene mine #oppdatert#

delfie

Elsker forumet
Marsboerne2017
Ja, idag kom vaskenøttene mine med posten. Syns det var kjapt jeg, bestilte de på fredags kveld!
Så nå straks skal jeg ned å sette på den første maskina. Første prøvevask blir sengeklær og tøybleier...
-----------------------------
Tørre, ubrukte vaskenøtter lukta skikkelig kvalmt[:'(] også var de veldig små. Så liksom så lite ut med 6 sånne knøttsmå nøtteskall og så masse klær! Maskina ble kanskje litt vel full egentlig. Er veldig spent på ferdigvasken altså!
-----------------------------
Nå har jeg akkurat hent opp første vaska. Var litt spent ettersom jeg syns det lukta så kvalmt før jeg la i nøtteskallene. Men det lukta ingenting, bare reint. Og klærne var reine, inkl bleiene. Og de var mye mykere enn når jeg vasker med vanlig vaskepulver og uten skyllemiddel. Brukte jo ikke skyllemiddel sammen vaskenøttene.
Ja, etter første prøvevask er jeg fornøyd. Neste prøve nå blir å se om andre vask på samme nøtter blir like bra. Også kommer flekkete barneklær...

så spennende da[:D]
venter på raport[;)]

Vaskenøtter sa du? hihi.. en liten forklaring hadde vært ille fint altså..hihi...[;)]

ORIGINAL: roastbeef`n

Vaskenøtter sa du? hihi.. en liten forklaring hadde vært ille fint altså..hihi...[;)]

Hadde en tråd om dette på fredag: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5942377
Og da lovte jeg å komme med rapport...

Spennende. Har jo hørt om vaskenøtter, men ikke prøvd selv. De utskiller såpe i vann over 30 % gjør de ikke? Traff en hyggelig kar på Alternativmessa som solgte dem. Jeg hadde store planer om å finne standen hans og kjøpe, men fant den ikke. Det var jo så enormt mange stander der..

Hvor mange ganger kan man bruke de om igjen? Bruker du skyllemiddel som vanlig?

Jannka: dersom man vasker på mellom 30 og 60 grader kan man bruke skallene to ganger. Når nøttene skifter farge fra brunt til svart er de oppbrukt. (ifølge bruksanvisninga) Har ikke kommet dit i testinga mi enda...

genialt hvis de "virker" da. spent å høre om de flekkete klærne?????

Spennende!!!! Nå fikk jeg også lyst til å prøve!!!!

ORIGINAL: trudes

genialt hvis de "virker" da. spent å høre om de flekkete klærne?????

Skal sette på en "flekkete" vask i morgen tenkte jeg...

ORIGINAL: Jannka

Spennende!!!! Nå fikk jeg også lyst til å prøve!!!!

Si fra hvis du vil ha link

Back
Topp