Vaskemidler?

Mininirime

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Junilykke 2020 ♡
Aprilspirene 2023
hei!
Skal vaske veggene før maling av barnerom.
Kjøpte en flaske Butinox interiørvask... men fant ikke ut om denne er farlig for gravide ved å google. Noen som har erfaringer?

Det som står bakpå:

«EDTA: < 5%. Nonioniske tensider: < 5%.

Advarsel: gir alvorlig øyeirritasjon, bla bla bla, farlige ingredienser: benzenesulfonic acid, 4-C10-13-sec-alkyl derivs»

hei!
Skal vaske veggene før maling av barnerom.
Kjøpte en flaske Butinox interiørvask... men fant ikke ut om denne er farlig for gravide ved å google. Noen som har erfaringer?

Det som står bakpå:

«EDTA: < 5%. Nonioniske tensider: < 5%.

Advarsel: gir alvorlig øyeirritasjon, bla bla bla, farlige ingredienser: benzenesulfonic acid, 4-C10-13-sec-alkyl derivs»

Vanskelig å svare helt sikkert på. Men ser det står BENZENEsulfonic acid, og benzen er et polyaromatisk hydrokarbon (kort oppsummert: ikke bra!), så ville styrt unna.

Takk for svar! Ja, jeg skjønner jo at det er skadelig å få i øynene, det er jo sånn standard varsel om skylling og oppsøk lege osv.

Spørsmålet er kanskje om det er bedre/verre enn alternativene, da. Veggen må jo vaskes før maling...

Takk for svar! Ja, jeg skjønner jo at det er skadelig å få i øynene, det er jo sånn standard varsel om skylling og oppsøk lege osv.

Spørsmålet er kanskje om det er bedre/verre enn alternativene, da. Veggen må jo vaskes før maling...
Ja men kanskje ikke av en gravid person :)

Har fått lest databladet nå. Virker helt trygt, så du kan nok vaske med god samvittighet [emoji4] husk hansker!

Gravide bør unngå løsemidler der man kan. Jeg ville fått partneren min til å ta seg av det, men det er jo ikke sånn at alle har en partner. Luft godt mens du driver på, bruk hansker, ta masse pauser?

Hei hei, jeg endte opp med å vaske selv, med hansker og lufting.

Kunne vært mer raus med pausene, for nå krangler bekkenet veldig! Det er ikke enkelt å få nestingtendenser i uke 32...

Fader asså. Det betyr at sambo må male og gjøre mye mer enn meg.

Kjipt angående bekkenet. Skjønner godt igjen trangen til å gjøre ting selv, og ikke la pappaen fikse alt, men dette er tiden til å roe ned litt. Bekkenproblemer skal man ta på alvor - i verste fall drar man på seg varige skader! Slapp av med god samvittighet

Back
Topp