Vaskemiddel

Krøsamaia

Gift med forumet
Til klær. Hvilke bruker dere?
Er dere fornøyd? Blir klærne helt rene? Spesielt kvitt tenker jeg på da..

Vi har til nå kun brukt Neutral sitt, mest pga ungene men også pga sambo som er ekstra sensitiv ovenfor slike middler.
Men klærne blir jo ikke helt ren![&:] Så jeg kjøpte Omo bare for å prøve nå, se om det ikke var så himla sterkere enn Neutral, men nå merker jeg det jo selv hvor sterkt det lukter! Er helt tydelig at det er mye mer stoffer i Omo enn Neutral ja!

Noen som har prøvd Blenda Sensitiv og er fornøyde? Det er jo svanemerket OG anbefalt av NAAF, lik som Neutral. De sier jo på reklamen at det både vasker rent og er skånsom for barnet, men vil høre egne erfaringer??

Vi bruker OMO colour, og Comfort skyllemiddel. Er ikke alltid det hvite tøyet blir helt rent, nei. Men pleier å hive ei skje med vanish oppi, og det funker somregel :) Vanish får til og med vekk blod!! [:D]

ORIGINAL: Mitchi

Vi bruker OMO colour, og Comfort skyllemiddel. Er ikke alltid det hvite tøyet blir helt rent, nei. Men pleier å hive ei skje med vanish oppi, og det funker somregel :) Vanish får til og med vekk blod!! [:D]

Men Vanish er jo gift nesten [8|] Da jeg jobbet i kjøttavdeling var det STRENGT forbudt å vaske noe som helst med Vanish, på sprayflaske da. Ikke gulvet engang. For det var så mye farlige stoffer i det som florerte i luften om det ble brukt.

Er jo flott at flekkene forsvinner, men jeg tørr ikke bruke det jeg [8|] Sambo er overfølsom for slike vaskestoffer pga slitte lunger så kan ikke bruke uansett om jeg hadde ville.

Men takk for tips da [:)]

er det flekker blir det vanish her..el bio tex flekkspray. elelrs bare neutral el blenda sensitive,ikke trøbbel med at klærne ikke blir rene. hva med å ta en rens på vaksemaskina? enten kjøpe rens på butikken,elelr ha ei flaske eddik i og sette på en vask uten klær

Bruker neutral vaskepulver og skyllemiddel jeg, og føler jeg får klærne rene og pene [:)] Gjelder jo å ta flekkene med en gang da, sånn at de ikke fåt tid til å sette seg skikkelig fast.

På skikkelig møkkete klær hiver jeg oppi biotex, så er jeg sikker liksom.

Bruker neutral av gammel vane, både jeg og guttene har ømfintelig hud. Jeg begynner fort å klø og de får fort tørr hud.

bruker neutral og er fornøyd med det, ikke merket noe at det ikke blir rent.. men kanskje tøyet blir litt grått etter noe tid..
har prøvd blenda sensitiv noen ganger, men merker i grunnen ikke noe særlig forskjell..

Ville prøvd tipsene til ohBaby!

Vi bruker kun Omo colour og Omo hvitt. Comfort skyllemiddel. Men jeg bruker bare 1 spiseskje pulver i maskinen så jeg merker ikke noe lukt av det og klærne er rene og pene. Har tidligere prøvd flere billigmerker på vaskemiddel, men har ikke vært fornøyd. Det hvite ble alltid grålig da. Ikke alltid jeg tar flekker med en gang, men lar de ligge litt med flekkfjerner før vask og da går det som oftest bra.

Bruker neutral vaskemiddel/ skyllemiddel her også..Og klærne blir gullene rene! Hadde nok sjekket vaskemaskinen ja[:)]

Vi bruker Blenda sensitive til mørle og lyse farger. Bruker Comfort sensitive skyllemiddel. Både jeg og manne har litt sensitive hud, han kanskje mer enn meg. Men vi er kjempefornøyde med Blenda! Og comfort som skyllemiddel [;)]

Men finnes alltid flekker som kan være vanskelig å få bort, fettsprut f.eks. det må sterkere ting til. (prøvde vanish idag, og det ser ut til å funke. Brukes sjeldent da!)

Jeg bruker nautral og blenda på ALT! Har ikke noen problemer med at flekker ikke forsvinner. Blod, frukt og bærflekker, t.o.m. kaffeflekker forsvinner. Jeg bruker aldri Vanish eller flekkfjernere. Jeg har en vaskemaskin som er ganske ny så kanskje det er grunnen til at den vasker så godt?

ORIGINAL: ohBaby!

er det flekker blir det vanish her..el bio tex flekkspray. elelrs bare neutral el blenda sensitive,ikke trøbbel med at klærne ikke blir rene. hva med å ta en rens på vaksemaskina? enten kjøpe rens på butikken,elelr ha ei flaske eddik i og sette på en vask uten klær

Har tatt maskinrens uten hell ;/

ORIGINAL: Kaizer

Bruker neutral vaskepulver og skyllemiddel jeg, og føler jeg får klærne rene og pene [:)] Gjelder jo å ta flekkene med en gang da, sånn at de ikke fåt tid til å sette seg skikkelig fast.

Bruker neutral av gammel vane, både jeg og guttene har ømfintelig hud. Jeg begynner fort å klø og de får fort tørr hud.

Men det er ikke flekker som ikke går vekk, det er vanlige hvite klær som blir litt gul aktig etter at de er vasket [&:]

Lurer på om det kan være vaskemaskina.. [>:]

Utrolig kjedelig for den er bare 1 år gammel [:'(]

ORIGINAL: Krøsamaia

Men det er ikke flekker som ikke går vekk, det er vanlige hvite klær som blir litt gul aktig etter at de er vasket [&:]

Men du, har du sjekket vannet deres? Noen steder er det "gulfarge" på vannet og da tror jeg ikke at det hjelper uansett på hvite klær?

Det er ikke noe med vannet der du bor da?????

vannet da? lite kalk???

ORIGINAL: 3barnsmor*30

Det er ikke noe med vannet der du bor da?????

Hmm.. det kan jo være. Men har ikke merket noe til det før. Det ser iallefall helt rent ut når mini bader i stampen.

Back
Topp