Vaskemiddel spørreundersøkelse

Skal du bruke vaskemidler med eller uten parfyme (for sensitiv hud ol.)?

• Uten parfyme (blenda sensitiv, neautral, eddik osv.)

Votes: 13 92,9%
  • Med parfyme (omo, tøymykner fra comfort osv.)

Votes: 1 7,1%

• Antall som har svart
    14

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Tenkte å ha en veldig enkel spørreundersøkelse! Bare for å vite om hva folk velger å bruke under tøyvask.

Nå har vi kjøpt inn store dunker med omo, men jeg kan ofte reagere litt på vaskemiddel så bruker mest neutral :)
Kommer i allefall til å vaske bebis klær med et mildt vaskemiddel :)

Det variérer veldig faktisk [emoji28] Milo både vaskemiddel og tøymykner til ull. Nyfødt tøy har alltid fått nøytral, men etterhvert blir det bare vasket sammen med alt det andre, og det er som regel med enten Ariel eller en av de andre Omo/blenda eller hva enn vi ender opp med i butikken. Med andre ord, ganske tilfeldig! To av barna har atopisk eksem, så vi vasker dems klær med nøytral når det er som verst (som regel høst og vår, sesongskifte til og fra vinter).

Jeg bruker Omo og Milo nå, men aldri tøymykner. Ingen her som har hatt problemer med det :)

Her går det i milo uten parfyme og neutral. Startet med det før barn fordi jeg reagerte på vaskemiddelet

Første vasken med nøytral pulver og tøymykner og det gikk over all forventning! Hva skal man med sterke luktene tøymykner? Det lukter jo så godt uten parfyme! Allid brukt med parfyme men tror det kommer til å endre seg nå. Pluss mesteparten går i tørketrommel så dette var jo veldig lettvint!
*følte seg positiv* hehe

Første vasken med nøytral pulver og tøymykner og det gikk over all forventning! Hva skal man med sterke luktene tøymykner? Det lukter jo så godt uten parfyme! Allid brukt med parfyme men tror det kommer til å endre seg nå. Pluss mesteparten går i tørketrommel så dette var jo veldig lettvint!
*følte seg positiv* hehe

[emoji28][emoji23] Våre eldste sitt tøy har begynt å lukte ganske heftig etter gym, trening og sånne ting, og føler ikke lukta forsvinner helt med nøytral [emoji23][emoji85] Så her mååå litt lukt til [emoji23][emoji85]

Bruker vaskemiddel fra Norwex «uten alt» på alle babyklær, kommer til å fortsette med det pluss bruke på mine og fars klær, håndklær, sengetøy, etc. Vil gjøre alt for å unngå allergi hos de små, litt redd de arver min sensitive hud... :-)

[emoji28][emoji23] Våre eldste sitt tøy har begynt å lukte ganske heftig etter gym, trening og sånne ting, og føler ikke lukta forsvinner helt med nøytral [emoji23][emoji85] Så her mååå litt lukt til [emoji23][emoji85]
Nå har jeg bare vasket babyklær som har vært vasket fra før da hah så får se når jeg prøver med arbeidssjortene til gubben!

Vi bruker litt om hverandre, og har ingen spesielle hensyn ta verken hos voksne eller barn. Vi bruker aldri tøymykner. All ull vaskes med Nøstebarnsåpe. Alle nye klær, sengetøy o.l. blir vasket før bruk, for å få ut kjemikalier og andre produksjonsrester.

Jeg bruker litt forskjellig. Akkurat nå er det Ariel, men til babyen kommer jeg til å bruke Blenda sensitiv har vært fornøyd med den til de andre barna. Men ellers varierer det mellom omo, Ariel, blenda og milo til ulltøy

Back
Topp