Vaskemiddel/Skyllemiddel

September16

Glad i forumet
Hva bruker dere for å vaske baby klær? Vaksemiddel/skyllemiddel for sensitiv hud sånn som blenda osv..eller bruker dere vanlig som omo og vanlig skylle middel?

Jeg bruker blenda sensitiv hvitt og blenda sensitiv colour, men bruker vanlig skyllemiddel, men ikke mye :)

når de var under 1 år brukte vi blenda sensitive vaskemiddag og det samme merke i skyllemiddel.

Nå bruker vi litt forskjellig :) Mest omo + noe skyllemiddel med god lukt.

Her brukes det blenda sensitiv i alt, eksemgutt, så da er det best å holde seg på den sikre siden :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Blenda sensitive (flytende). Bruker ikke parfymerte skyllemidler til baby.

Men til oss bruker jeg Omo Colour og Omo white samt comfort tøymykner.

Bruker blanda sensitive flytende, parfymefritt ullvaskemiddel (nøstebarn) og neutral tøymyker:)

Vi bruker neutral. begynte med det før eldste ble født.

Han reagerer voldsomt på vaskemiddel, får rødt hissig utslett.
Skulle sett han etter to dager på hytta med besteforeldre i fjor sommer, var illrød over hele kroppen.
Så vi har tatt med.eget sengetøy til han etter dette, for stesvigermor huska ikke hva hun hadde vaska med, så vi vet ikke hva det er han ikke tåler.

I jula var vi hos svigermor, og da lå han ei.natt på deres laken.... Hadde eget dynetrekk og putevar og lå med t-skjorte. Et døgn etter så han ikke ut på kinnet som.hadde ligget ned.mot lakenet deler av natta..

Så her har vi en sensitiv gutt...

Hadde vi bare visst hvilken type vaskemiddel han ikke.tåler...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ecover og sonnett- er økologisk og bare naturlige stoffer i.

Vi bruker Blenda. Skal vi bruke skyllemiddel har vi Neutral, men vi har ikke helt behovet for det så det brukes svært sjeldent.

Vaskenøtter og neutral til vask, eddik til skyllemiddel.

Jeg kjøpte meg vaskenøtter en gang, men fant aldri noen bruksanvisning så de ble borte de. Er de lette å bruke? Tar de flekker uten skrubbing? Jeg hater å skrubbe og styre med flekker, jeg er temmelig lat der altså :oops:

Jeg har prøvd en gang , en prøve jeg fikk. Skulle være naturlig skyllemiddel i de og, så trenger ikke det utenom. Jeg syns de fungerte bra, klærne rene og ingen flekker eller noe.

Jeg har prøvd en gang , en prøve jeg fikk. Skulle være naturlig skyllemiddel i de og, så trenger ikke det utenom. Jeg syns de fungerte bra, klærne rene og ingen flekker eller noe.
Vaskenøtter

Flekker som feks grønske og tomat gnur jeg litt gallesåpe på før jeg vasker. Ellers tar de det meste. Vasker tøybleiene m.m

Bruker kun blenda sensitive,både i vaskemiddel og tøymykner. Til ullvask bruker vi milo parfymefri.

Blenda sensitiv vaskepulver og blenda sensitiv skyllemiddel til barna. Bruker vanlig skyllemiddel til oss voksne.

Back
Topp