Dere som har vaskemaskin hvor dere vasker hundepledd fra bil og bur, skitne håndduker fra hund og arbeidsmenn, skitne bukser fulle av jord fra skog og mark - er det et problem å vaske det i samme maskin som babyklær? Jeg tenker det er klart at om jeg kjører en 40graders med superskitten vask så bør jeg kanskje helst kjøre en 90grader mellom den 40gradern og en 40graders babyklær - men har det *egentlig* noe for seg? Hva sier ekspertisen, helsenorge og så videre? Tar babyer skade av å ha på seg klær som er vasket i samme maskin som ... "skitne" ting?
Hadde en diskusjon med mamma om dette, endte med at hun vil kjøpe oss ekstra vaskemaskin til babyen kommer for hun vil ikke at jeg skal vaske hundens fleecepledd som ligger i hundesenga i samme maskin som babyens klær. Ser ikke poenget, men kanskje jeg er naiv?
Hadde en diskusjon med mamma om dette, endte med at hun vil kjøpe oss ekstra vaskemaskin til babyen kommer for hun vil ikke at jeg skal vaske hundens fleecepledd som ligger i hundesenga i samme maskin som babyens klær. Ser ikke poenget, men kanskje jeg er naiv?