Vaskehjelp hos foreldre...

x1xkombaja

Glad i forumet
i ett hus stor hus, 2 etasjer, 2 bad som må vaskes, 2 stuer, det ene har veggtilvegg teppe på 70kvm som må går over skikkelig med teppebanker for han har 2 store hunder...

Det bor en mann, 50år, fulstendig oppegående uten noen som helst form for helseproblemer...
Han er veldig flink til å ikke gjøre noen ting fordi han vet det kommer noen for å vaske på fredag...

Vasker hver fredag...

Hvor mye er naturlig å få betalt pr gang??

ORIGINAL: RobinHood

Spørs jo litt hva som gjøres, og hvor mange timer. Men det bør være ganske bra betaling synes jeg. Det er mye jobb, og slitsom jobb.

får pr i dag 250kr hver gang, bruker minst 2 timer på jobben....

vurderer og si at det hadde vært greit med litt mere liksom, siden jeg er blakk alenemor uten jobb...

ORIGINAL: MICAmor

Hvor mange timer er det snakk om? (Effektiv arbeidstid altså.)

2,5 ca...minst...

ORIGINAL: miss metal

ORIGINAL: RobinHood

Spørs jo litt hva som gjøres, og hvor mange timer. Men det bør være ganske bra betaling synes jeg. Det er mye jobb, og slitsom jobb.

får pr i dag 250kr hver gang, bruker minst 2 timer på jobben....

vurderer og si at det hadde vært greit med litt mere liksom, siden jeg er blakk alenemor uten jobb...

det syns jeg var alt for lite... minimum 1000 tenker jeg.

Jeg betaler 260 kr timen for min vaskehjelp,men det er hvitt...(Og jeg betaler kun egenandel[8D])
Men når jeg har hjulpet mamma med rundvask før (dengang jeg var ung og sprek...) fikk jeg 250 kr timen,og det var svart.
Kommer jo litt ann på økonomien til den du vasker for også da,men JEG synes at ca 500 kr er mer passe.

ORIGINAL: MICAmor

Jeg betaler 260 kr timen for min vaskehjelp,men det er hvitt...(Og jeg betaler kun egenandel[8D])
Men når jeg har hjulpet mamma med rundvask før (dengang jeg var ung og sprek...) fikk jeg 250 kr timen,og det var svart.
Kommer jo litt ann på økonomien til den du vasker for også da,men JEG synes at ca 500 kr er mer passe.

Altså, mannen er 50år, jobber i lederstilling i staten(ikke akuratt kjempe betalt, men ikke dårlig heller), og har ingen lån eller boutgifter i det hele tatt, utenom det alle har selfølgelig...

Synes 250kr er veldig lite jeg da, og kjenner jeg har liksom ikke motivasjon til å gjøre det skikkelig for den lille slanten med penger....

Vask av hus er tungt og krevende, iallefall med vegg til vegg tepper!
Jeg vasket huset til naboen når de leilde det ut til en Hollender, som var ekstremt uhygienisk av seg[:'(]
Det lå skitne underbukser overalt, bussemenn på nattbordet og badet var alltid overfylt av klær.

I begynnelsen fikk jeg 150 kr timen, men fordi det var så mye ekstra som måtte gjøres(jeg ringte inn og gav beskjed) så fikk jeg 290 kr timen. Dette var et stort hus på 3 etasjer, 3 bad(han klarte utrolig nok å bruke ALLE), to stuer og 5 soverom.

I kontrakten stod det så fint at han skulle ha ryddet bort alt av klær, oppvask osv, og jeg skulle støvsuge, vaske gulv, tørke støv og vaske badene. Jeg brukte 3,5 time hver fredeag rett etter skolen og var da veldig effektiv!

Er enig der ja. 250 kr for 2,5 timer med kjedelig og tungt arbeid er lite. Men en ca 200 kr timen bør jo være greit. Da får du 500 kr for 2,5 timers jobb. Det er jo skattefritt så....

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Er det faren din det er snakk om?

Jeg synes uansett 250 er aaaalt for lite.

japp, det er faren min...

Hadde aldri vaska hos han uansett pris.

du får finne ut hva et vanlig rengjøringsfirma tar for en sånn fast jobb, og så kan du jo presentere det for han og høre om han vil gi deg lønnsøkning, eller ta i bruk et annet firma...

Jeg "vasket" hos far når jeg var yngre. Dvs støvsuget, vannet blomster og helte ut gammel melk og fikk sikker 100-200 kroner for dette. Gjort på maks 20-30 min. Og dette var for 10 år siden. I en ca80 kvm leilighet. Kun stue,kjøkken og gang.

Jeg hadde krevd mer. Iallfall hvis dette hadde vært faren min. De er til for å hjelpe sine barn, ikke utnytte dem. Så hadde tatt det opp med han. Og spurt han hva han mener det er verdt. Hadde ikke gjort det for mindre enn 750 tror jeg.

Back
Topp