Vaske?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Vi kjøpte en brukt stellekommode som vi tenkte å male over. Nå venter vi litt med malingen til vi evt. har flyttet, men vaske må vi jo.
De som solgte den hadde katt, så kattehårene må vekk! :p

Men, hvordan få den hygienisk ren uten å bruke sterke vaskemidler som gravid? Hva gjør dere?

Og, hvordan er det å male den etter at baby er født? Kan vi da ikke bruke den på mange uker mens maling tørker?

Ville ha malt den før jeg da, men vil du vente kan man jo få sån luktfri vannbasert maling som går fint an å bruke:) da kan du nesten ta den i brukt så fort den er tør. Jeg ville nå vasket den med salmiakk hvis det er sånn at du likevel skal male den? Da blir du kvitt all gammel fett og morro og malingen sitter bedre. Skal du ikke male den med en gang ville jeg kanskje bare brukt vanlig vaskemiddel evt grønnsåpe. Viktigste er jo at underlaget/stellematten er ny/ren! Men ikke vask med grønnsåpe før du maler!:) lykke til! Skal også pusse og male sprinkelsenga:)

Ville ha malt den før jeg da, men vil du vente kan man jo få sån luktfri vannbasert maling som går fint an å bruke:) da kan du nesten ta den i brukt så fort den er tør. Jeg ville nå vasket den med salmiakk hvis det er sånn at du likevel skal male den? Da blir du kvitt all gammel fett og morro og malingen sitter bedre. Skal du ikke male den med en gang ville jeg kanskje bare brukt vanlig vaskemiddel evt grønnsåpe. Viktigste er jo at underlaget/stellematten er ny/ren! Men ikke vask med grønnsåpe før du maler!:) lykke til! Skal også pusse og male sprinkelsenga:)
Takk for svar! :)
Salmiakk er trygt for oss gravide?
Ville helst ha malt den før, men sambo har liksom så god tid han... :confused:
Og jeg må ha et sted å legge babytøyet når det er vasket. Tør snart ikke vente mer. Sambo tror vi får flyttet før vi føder, men det tror ikke jeg. Tar tid å finne nytt bosted, og overta. Så nå må jeg bare komme igang med vasking.

Takk for svar! :)
Salmiakk er trygt for oss gravide?
Ville helst ha malt den før, men sambo har liksom så god tid han... :confused:
Og jeg må ha et sted å legge babytøyet når det er vasket. Tør snart ikke vente mer. Sambo tror vi får flyttet før vi føder, men det tror ikke jeg. Tar tid å finne nytt bosted, og overta. Så nå må jeg bare komme igang med vasking.

Jeg prøvde å vaske med litt salmiakk hjemme i går, men reagerte mer enn noen gang på det nå.. :/ Klor skal jo desinfisere og rengjøre, og det fungerte mye bedre hos meg:)
Litt "skummelt" å bruke på alt, med tanke på at det kan bleke, men om du likevel skal male, kan det kanskje være et alternativ? :)

Gå å kjøp husvask :) har samme effekt som salmiakk ..men uten lukt :) helt supert for gravide :)

Jeg prøvde å vaske med litt salmiakk hjemme i går, men reagerte mer enn noen gang på det nå.. :/ Klor skal jo desinfisere og rengjøre, og det fungerte mye bedre hos meg:)
Litt "skummelt" å bruke på alt, med tanke på at det kan bleke, men om du likevel skal male, kan det kanskje være et alternativ? :)
Men kan vi bruke klor?

Hehe..kjøp husvask ja! Du får det i store dagligbutikker osv...

Grunnen til at jeg skriver "hehe" er fordi jeg lurte på det samme som deg: "Skal jeg vente til etter fødselen(..) osv.
IKKE GJØR DET!. Jeg revnet under fødsel og var 100 ganger mer inmobil da som høygravid.
-Du vet aldri hva du orker etter en fødsel, men hvis du orker å vaske og male stellebenken nå, så do it!
Do it do it!
(-Jeg hadde min nyfødte bebis i fanget og glodde bare dumt på den vuggen jeg liksom skulle male etter fødselen...understreker jeg var alene på den tiden da)

Hvis jeg hadde orket, ville jeg prøvd å malt nå. Greit å få det unna på forhånd siden en ikke vet hvordan det blir etterpå. Jeg for min del har vasket med salmiakk når jeg har vært gravid. Har ikke hørt før nå for noen uker siden da i tredje svangerskap at noen mente en ikke burde det. Men tror det ikke er noen fare altså, er jo ikke meninga å stappe hodet nedi flaska og lukte på det. :P

Det er jo begrenset hvor lenge du står over salmiakken så vil nok gå bra det også. Bare sørg for å lufte godt :) signerer de som skriver at de ville gjort det nå om du føler formen tillater det :)

Back
Topp