Vaske vogn med whitesprit?!

Bollebaker

Glad i forumet
Vi skal som nevnt bruke ei vogn som har stått i en kjeller i tjuefem år, og vil jo vaske dem godt. Mannen min vil bruke white sprit til å fjerne noen flekker utenpå bagen. Jeg kjenner jeg er skikkelig skeptisk og tenker på helsefare og sånn, men han sier at alt kommer til å fordunste. Har han rett? Det er dessuten ikke snakk om å bruke det inni bagen.

Hva ville dere brukt ellers for å rense vogna? Har hørt natronvann kan brukes? Det er snakk om cordfløyel utenpå og "vanlig tekstil" inni.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Jeg fikk anbefalt nylonvask eller hva det heter på babybutikken. Ville ikke brukt whitesprit.

Ville og brukt nylonvask :) har selv brukt den på en vogn for å få bort noen stygge vannmerker i kalersjen.. Funka kjempe bra :)

Nei,det må du ikke gjøre....

Da hadde jeg nok prøvd mye annet først,hvilken farge er det på vogna? For noe som faktisk renser og desinfiserer er en blanding av sitron og hav salt.Har aldri brukt det på vogn før,for sitronen kan vel muligens ta bort farge.

Ring 32 87 05 52 og spør.Gerd t Martinsen,hun har vært i bransjen i 40 år så hun har nok god peiling på hva man vasker med.De har også egen verksted hvor de fikser og trikser så her får man gode tips.

Jeg kjøpte et middel de i 2010 til å vaske et et gammelt karbbe teppe med,men husker ikke hva det het.Men jeg hadde da prøvd alt og dette bare skrubba jeg litt med og vips så var gamle flekker borte.

Vogna er lys beige og hvit med blomster inni. Kanskje sitron og salt er tingen, ja? Har tekstilrens hjemme, det er ikke det samme som nylonrens?

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Back
Topp