Vaske under forhud?

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Når er det vanlig/greit at små gutter stater med dette?
Sambo mener han lærte dette før skolestart, men mini her (snart 5år) har aldri gjort dette. Får heller ikke forhuden tilbake. Er den trang? Eller er det bare tidlig?

Spurte helsesøster om det nylig, har en sønn på 4 1/2. Og hun sa man ikke skal gjøre det fordi den enda er trang! Og det har ikke noe for seg. Hun sa att ett bad renser godt nok da vannet trenger inn, og hvis det var veldig mye "møkk" kunne man dra den forsiktig biiiiittelitt tilbake og bruke en qtips rundt.

Men du må jo bare spørre hs :)
Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Guttungen her hadde faktisk balanitt (betennelse under forhuden) i helga.
Så det er iallefall viktig med god hygiene og få vasket tisseluren godt. Men jeg ville ikke trekt noe tilbake..

Vi fikk beskjed om å rense med klorheksodin (mener det skrives slik kommer ikke på i farta) og bruke plastikksprøyter til å spyle med.

Heldigvis så syntes guttungen bare at det kilte og ville mer enn gjerne spyle tissefanten ;p

Nå er jeg bekymret for om dette kommer igjen da.. Så vurderer å ta det opp med fastlegen hans.
Men jeg vil jo ikke snitte i han heller.. Kanskje bare nevne det og få noen tips og råd :)

Når gutten begynner å dra bak selv. Det er vel på mellomtrinnet som regel... Foreldregenerasjonen vår lærte å begynne før skolestart eller noen allerede rett etter fødsel og dette har vist seg å ikke være bra!

Det er viktig å ikke bade vaske med klut eller dusje. Sett rompa nedi badevann med olje i - da siver vann inn og oljen løsner opp.

Takk for svar :-D
Han er jo ikke plaget med irritasjon eller møkk av no slag, så da bare avventer vi :-)

Jeg har også hørt at den ikke skal dras tilbake før gutten gjør det selv :) Her bades det hver kveld i vann med olje pga eksem, så vi holder han vel ren og pen der nede "automatisk" :p

Det skal ikke gjøres før de gjør det selv.
Jeg gjør ikke det på mine barn. Det er ikke naturlig for meg å måtte hjelpe de med å vaske der.

Åtteåringen min gjer det heller ikkje, og så lenge det ikkje er irritert på noko vis har ikkje eg tenkt å blande meg opp i det.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp