Vaske teppe i snøen?

Nybergenser

Gift med forumet
Det er jo masse snø ute og jeg husker at min mor alltid slengte stueteppene på snøen..... [:)]
Er det riktig at man kan vaske de i snøen?
Noen som vet??? [8|]

Det bruker mamma også [:D]

Gjorde det før jeg også, da jeg hadde tepper. Men nå har jeg ingen, så... [;)]

Men.... hva gjør de når de tar de opp igjen? Ligger støv og flekker igjen i snøen da? [8|][8|][8|] Eller skal vi hoppe på det når det ligger der [8D][:D][8D]

det gjør de i parken til gutten min. han syns d var så rart at han fikk ta teppe ut å hoppe på det[8D]

Kram ren snø suger til seg støv og skitt like godt som en støvsuger. Samtidig får du samme effekt som med teppebanker når du hopper på teppet, uten at du står i en støvsky. Å bruke kramsnø til å rense tepper er en gammel velkjent metode. Skare eller tørr løssnø har ikke samme effekt. 

Mamma og pappa gjorde det før til jul husker jeg, men da var jeg lita jente så det var nok før tepperensern ble oppfunnet[;)]
Da var det iskaldt ute og mamma la teppene i snøen, la masse snø oppå og børstet det av med en sånn "utekost" "piasavakost" som man har på trappen til å børste av skoene.
Så han de ute lenge til lufting også ble de tatt inn til tørking......

Mine ligger ute i snøen i dette øyeblikk[:D]Tenkte å la dem ligge der til i morgen.Satser på at de er et hakk bedre hvertfall[:D]

Aldri hørt om dette!
Mener dere tepper som i gulvmatter?[:D]

ORIGINAL: ~Alexandra~

Aldri hørt om dette!

Jeg hadde salongteppet mitt ute!
Vi har hund og jeg synes teppet ble MYE bedre og luktet bedre også! [;)]
Tenkte å slenge ut dynene våre også!! Dreper jo midd da.... trenger jo bare under 15 grader for å ta knekken på de?

ORIGINAL: Mrs.B

ORIGINAL: Nybergenser

ORIGINAL: ~Alexandra~

Aldri hørt om dette!

Jeg hadde salongteppet mitt ute!
Vi har hund og jeg synes teppet ble MYE bedre og luktet bedre også! [;)]
Tenkte å slenge ut dynene våre også!! Dreper jo midd da.... trenger jo bare under 15 grader for å ta knekken på de?

midden overlever et par uker ved 0 grader. og 1 døgn ved -18grader.. så det blir litt vanskelig[:D]

derimot drepes de ved 60 grader i makinen.[:D]

Å... sier du det!! Alltid kjekt å lære seg noe nytt [;)] takk for tipset [:)]

Back
Topp