Vaske tøy

E

Eline2020

Guest
Vasker dere alt?
Og kommer dere til å vaske hvert eneste nye plagg i årene fremover før de brukes?
 
Jeg gjorde det med førstemann, som nå er 3 år gammel. Har etter det bare blitt en vane å kjøre nye klær en runde i vaskemaskinen med skylleprogram :p
Gjør det bare med guttungens klær da, ikke mine egne. Og jeg gidder heller ikke gjøre det med yttertøy.
 
Vi skal vaske alt før det blir tatt i bruk :)
Kommer til å gjøre det også :)
 
Jeg begynte med det da vi skulle ha førstemann, og har fortsatt med det :) ser ofte på skummet/vannet i vaskemaskinen at det er ekstremt mye overskuddsfarge i klærne - så kommer til å fortsette med det :) gjør det ikke med yttertøy da..
 
Vasker alt som er nytt ja. Er utrolig mye kjemikalier og restfarge igjen i plaggene når man kjøper dem. Kommende storesøster tåler ikke sånt så godt, og det forstår jeg egentlig når jeg tenker på hvordan klærne blir laget. Bruker blenda sensitiv på bomull, og milo/på stell sitronsåpe på ull og bambus (lanolin ved behov)
 
Vasker det som er inn mot huden til storesøster. Ikke alltid jeg gidder å vaske feks bukser nå når hun bruker strømpebukse under, for de holder som regel bare en dag før de er skitne. Vasker ikke regntett yttertøy før bruk. Til baby vasker jeg det meste i starten. Men i og med det blir mest brukte ting, gidder jeg nok ikke å vaske de større størrelsene, de ble jo vasket av meg før jeg la de bort og har lagt beskyttet i pose + kasse.
 
Sniker. Vi vasker det meste av klærne som er nye på raskvask :) kan være mye greier som sitter igjen fra produksjonen som er greit å få bort :)
 
Vasker alt som er nytt :) Det gjelder også for resten av familien, med unntak av yttertøy.
 
Vasker alt til de minste når det er nytt. Har slutta å vaske nye klær til 8-åringen.
 
Back
Topp