vaske stelleveske

Mailykke2

Forelsket i forumet
HAr noen av dere prøvd å vaske stellevesken? den har en litt rar lukt som jeg vil prøve å få bort, men det står at man bare kan vaske med en varm klut :P

Tror dere jeg kan vaske den på kort 30 graders vask i maskinen? det blir jo som en varm klut om man sammenlikner temperatur :P
 
Tror ikke jeg hadde tatt sjangsen på det. Har prøvd å legge ting som skal vaskes på ull eller håndvask på 30 grader og det har gått rett vest for å si det sånn. 
Heng den heller ut til lufting, legg eventuellt en duftpose eller noe oppi. ;-)
 


Hestejenta skrev:
Tror ikke jeg hadde tatt sjangsen på det. Har prøvd å legge ting som skal vaskes på ull eller håndvask på 30 grader og det har gått rett vest for å si det sånn. 
Heng den heller ut til lufting, legg eventuellt en duftpose eller noe oppi. ;-)


Hva om jeg tar den på håndvask da? :P evt, hva slags duftpose? :P
 
Hvis det er noe papp eller stivelse i den så vil jo hele veksen falle sammen og evnt føles klumpete, vill absolutt ikke tatt den i maskinen, bruk salmiakk og zalo, da får du bort det meste med varmt vann....
 
Jeg blir så glad når folk kommer med råd :)
Jeg vil jo bare ha bort den fæle lukten (lukt av ny stelleveske) for at det ikke skal sette seg i tøyet til snuppa som jeg skal ha oppi. Zalo var en lurt tips :) for er jo bare på innsiden jeg trenger å ta en rask vask :)
Er det noe annet som også fjerner lukt? :P
 
ville ikke prøvd å vaske den, det er ikke sikkert den tåler mye vann siden det står at den kun skal tørkes med fuktig klut.... samme som med TV'n man putter ikke den  i vaskemaskinen ;)

men prøv lufting og lykke til!
 


Bergie skrev:
Hvis det er noe papp eller stivelse i den så vil jo hele veksen falle sammen og evnt føles klumpete, vill absolutt ikke tatt den i maskinen, bruk salmiakk og zalo, da får du bort det meste med varmt vann....


Det var dette jeg tenkte på også. 
Angående duftpose så tenkte jeg egentlig bare på en sånn liten pose med tørkede blomster eller noe sånn i, mener jeg så de hadde det på Nøstebarn, de er ment mot møll og sånn på ubehandlet ull, men de lukter godt! :-)
 
Jeg har vasket stellevesken min flere ganger i maskin, men det er en slik sak:

49221 Pro Coffee

så det kommer litt an på hvilket materiale det er i stelleveska vil jeg anta..
 
Min er en svart firkantet sak og som har stive vegger, så har konkludert med at jeg uke hiver den i maskinen:p Men det står ikke noe om den bare skal være fuktig, står bare varm klut:p
 
Back
Topp