Vaske stekeovn

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Ja da er det dessverre dags igjen: ovnen MÅ vaskes. Det er jo alltid like morro! :P

Alle kjerringråd og deres beste tips mottas med stor takk! Sambo har klart å steke noe ostegreier som har brent seg fast overalt, så dette skal bli spennende!!

Bakepulver trikset. Søk på google. Heeelt fantastisk! Ovnen blir som ny og du slipper å skure!! :)

Der sa du det...*må huske å vaske ovnen i morgen* :)

For en drittjobb:P Hadde litt igjen av en ovnsrens som gikk til pers. Funker det men sikkert mye kjemikalier.

Sett gubben til å vaske :P
Neida, her bruker vi den ovnsrensen fra butikken (grønn sprayflaske), sprayer på, og lar det virke i lang tid. Vask over med en skrubb og etterpå med rent vann for å fjerne kjemikaliene. Og la ovnsdøra stå åpen etterpå for å lufte ut.
Bruker å la gubben få den jobben. E tar alt som kan taes ut av ovnen i oppvaskmaskinen og skrubber med stålull hvis ikke alt forsvant i maskinen.

våtservietter... tok det jeg hadde tilgjengelig når jeg hadde sølt.. funket som bare det her hvertfall, men vask over med varmt vann etterpå

neste gang du kjøper ovn er pyrolyse å anbefale! Vi setter bare ovnen på pyr. og 2 timer etterpå tørker vi ut litt aske nederst og ovnen er gullenes rein!

Kjøpte en spray på europris til 19 kr og den funka bra! Alt var nesten helt borte etter 15 min. Kan ikke skure med den, så må ta en runde med damprens i ovnen og skure til slutt.

Har selvrensende, deilig!

Back
Topp