Vaske steikeovn

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg skal vaske stekeovnen, noe som virkelig er på tide, i tillegg må den vaskes siden vi skal ha takstmann og fotograf her i løpet av neste uke. Har googlet, men lurer på hvordan dere vasket deres steikeovn.

Hva er dine beste tips til å vaske steikeoven og for å få den skikkelig ren? Hva bruker dere?

Du trenger ikke å vaske ovnen før ny selger overtar leiligheten (takstmann ser ikke inni ovnen og fotografen tar heller ikke bilde av ovnen innvendig) og du kan be det vaskebyrået som vasker ut å gjøre dette (hvis dere ikke vasker ut selv). Når det er sagt finnes det ulike måter å vaske ovnen på. Finnes egen ovn og grill rens spray fra jif, bakepulver og sitronsaft kan også brukes. Ellers finnes det berømte salmiakk trikse (bare husk å luft godt ut!)

Jeg skal vaske stekeovnen, noe som virkelig er på tide, i tillegg må den vaskes siden vi skal ha takstmann og fotograf her i løpet av neste uke. Har googlet, men lurer på hvordan dere vasket deres steikeovn.

Hva er dine beste tips til å vaske steikeoven og for å få den skikkelig ren? Hva bruker dere?
Natron og edikk, eventuelt sitron i stedet for edikk. Og masse skrubbing :p
Vi har sånn silikon greie i bunnen da, så er heldigvis ikke så ille her

Ta og legg ovnbrett i sort plastsekk med salmiak, litt i posen så brett mer salmiak, nytt brett osv. lukk posen og la ligge ut et par dager.

Jeg brukte sist sånn magic skure skrubb på ovnen onnvendig, ellers kan salmiak også brukes (lufte godt)

Såpe og skureavamp, og skrubb. Feks Skurekrem, jiff ovnsrens ol. La vaskemidlet ligge på det værste smusset en stund så det bløtes opp og skrubb.

Jeg bruker pyrolyse, mens en venninne som ikke har pyrolyse får like fint resultat med natron, eddik og sitronolje (eterisk olje)

Back
Topp