Vaske sofatrekk?

Nann

April2013s prinsesse :p
VIP
Har en sliten brun Set-up sofa fra Bohus i ullaktig stoff. Alle putene har glidelåser og alle trekka kan taes av. Tror dere ikke den vil tåle en 30grader ullvask? Dør etter å prøve å få av de værste flekkene.....

Glemte å legge ved bildet jeg arktisk tok da.....vet ikke om det hjelper noImageUploadedByBV Forum1377767650.667456.jpg

Nei, dessverre :( Vi hadde en sofa fra bohus selv, da vi kjøpte den ba vi om en med avtag- og vaskbare trekk, den ble stappa av flekker og jeg skulle vaske.. Så åpner jeg glidelåsene og ser at det er myk riveklar bomull inni.... Tok det opp på bohus og de på bohus sa at nei, det kunne ikke stemme at vi hadde fått den informasjonen, for de har aldri solgt vaskbare trekk.... :o De sa at om man tar av trekkene blir innmaten ødelagt, noe jeg så med en gang jeg tok opp glidelåsen.. Så dessverre :( Kan hende trekka overlever, men ikke innmaten. Da er det litt krise likevel :p

Fikk samme beskjeden av bohus når vi kjøpte sofaen vår.
Men du får kjøpt sofavask som innmaten tåler ;) Bare gnikker og gnukker på flekkene, så går det vekk.
Fått vekk mang en flekk med den vasken :D

Jøss for ett merkelig opplegg :/
Vi har dampvask-støvsuger, funker som bare det på sofaen :)

<3 18.05.11 <3 16.04.13 <3

Sjekk om du finner en vaskelapp. Det er en mulighet for at trekket krymper viss du vasker det :(

Åpna den ene puta nå. Det er jo skumgummi pute inni....
Så lenge det ser ut som puta tåler det, hadde jeg prøvd å ta av trekket og vaska det :) har hørt om maaasnge som gjør det selv om det ikke er anbefalt, og det har gått fint :) jeg hadde kanskje prøvd å ta det på før det er tørket helt, så er det litt mer strechy:)

Så lenge det ser ut som puta tåler det, hadde jeg prøvd å ta av trekket og vaska det :) har hørt om maaasnge som gjør det selv om det ikke er anbefalt, og det har gått fint :) jeg hadde kanskje prøvd å ta det på før det er tørket helt, så er det litt mer strechy:)
Nå vasker jeg 1 pute på 30 grader ull. Så vil tiden vise.... :eek:
Ja, hørte noen andre også gjorde det med å ta trekket på før det er helt tørt. Så det skal gjøres.

Vi har også sofa fra bohus og jeg har vaska putetrekka på den mange ganger :) har gått veldig bra her da!

Så bra ut, men må jo henge og tørke litt før jeg prøver å ta på igjen...

Var litt for blaut til å ta på.riktig enda
Har og noen trekk som skulle vært vaska så spent på hvordan det går :)
Ble sagt at vår kunne vaskes da, men ser over her at det burde jeg ikke stole på :p

Frista til å bare slenge alle i maskina...for det ser helt ok ut....

Kjenner jeg må prøve å ta på trekket NÅ. Finnes ikke tålmodig

Back
Topp