vaske skumgummimadrass ?

miniimai

Betatt av forumet
Noen som har gjort dette ? [:D]

vuderer å putte den her i vaskemaskinen en omgang..

har aldri vaska en madrass og trodde vel ikke det egentlig funker...
Men sikkert noen her som vet det...[:)]

ORIGINAL: SookieStackhouse

Jeg har vasket vuggemadrass og vognmadrass i maskin uten problem (hadde det ikke gått hadde jeg kjøpt ny vuggemadrass, for man skal jo ikke bruke madrasser om igjen)

Ja det jeg å tenkte[:D]

hvor mange grader vasket du di i ?
Puttet du di bare inn i maskinen evt rullet di sammen?
hvordan vaskemiddel brukte du og hvor mange grader?
og hvordan tørket du di ? [8|][8|][8|]

Vasker dere dem når de er nye også, eller?

Nei, det ville ikke jeg gjort ihvertfall,
er for å få vekk eventuelle bakterier i brukte madrasser..

Fikk beskjed om at skumgummimadrasser ikke skal vaskes, siden de tørker så dårlig. Det kan gi oppblomstring av bakterier og sopp.

Hmm, allerede vasket min jeg nå..

Ligger å tørker på varmekablene på vaskerommet...

Vis dere vasker skummgummi så MÅ dere passe på att den er HELT tørr føre dere trekker den med noe. egentlig skal ikke de vaskes har jeg hørt, men blir de våte så må de tørke lenge for å unngå baktarier, sopp og lignende. [:D]

Om det fremdeles er kaldt hos dere kan du jo sitte den en tur ut i kulden etter att den har tørket skikkelig.... kulden tar livet av mye lumske greier i madrasser[:)]

ORIGINAL: SookieStackhouse

ORIGINAL: Donaluana

Vasker dere dem når de er nye også, eller?

Nei!

De vuggemadrassene jeg har vært borti har vært tynne og veldig enkle å ha i vaskemaskinen og har tørket raskt. Hvis det ikke går an å vaske en madrass fordi den er for stor eller fordi den ikke tørker så ville jeg aldri aldri aldri brukt den som soveplass til babyen min

Hmmm, i fare for å virke hysterisk nå lurer jeg på om jeg må kjøpe en ny madrass..
Min er sånn tykk skumgummi, fikk rullet den sammen satt på strikk å vasket den i maskinen... Ligger til tørk på varmekablene, vett ikke hvor lang tørketiden vil ta da[&:]

det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Så da skal jeg dra på jysk og kjøpe to nye madrasser. En til vogga og en til sprinkelsenga [:)] Overmadrassene vasker jeg bare.

Back
Topp