Vaske skumgummi-madrass? *Tykkelse på madrass*

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Låner meg en sengekurv, og føler for å vaske skumgummi'en også. Kan man dette? Tenkte bare å vaske den for hånd.

Edit:

Endrer litt på topicen; hvor tykk madrass bruker dere? Trenger tips til en sovekurv som jeg har tenkt å bruke både natt og dag i starten.

Er det noen som har kjøpt madrass på Ikea og klipt til selv? Tenker på disse polyeter-madrassene, er det det samme som skum-madrass?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/bedroom/10629/

Madrasser er jo virkelig annbefalt og skifte ut da. Med tanke på krybbedød. Så jeg ville gjort det...

Kjøp en og klipp til i riktig størrelse. Det har vi gjort iallefall. Kastet ut den som var i den vi låner!

Ja, jeg har lurt på det selv også, men hun jeg låner av er ei venninne og hun sier at det ikke har vært noe gris på madrassen. Men som det nevnes over her, koster jo sikkert bare en slikk og ingenting for en ny liten madrass.

Noe som bringer meg videre; denne madrassen er jo RÅTYNN!!! 2 cm tykk, max 2,5!! Er ikke dette i tynneste laget?? Madrassen er jo ikke akkurat kompakt heller, så det er ikke mye jeg trenger å klemme den mellom tommel og pekefinger før fingrene "møtes"! Nå er jo ikke en baby tung, men allikevel da, den vil jo være noen kg....

Hvor tykk er deres madrass som skal være i bruk i starten?

det var tynt ja!

I sengen har vi en ganske solid madrass...
I kurven som skal brukes på dagtid, er det en skumgummimadrass på 8 cm (jeg syntes jo denne var tynn jeg da.. hihi) så er det tisselaken og overmadrass!

Lagt til noen spm i første innlegg... endret topicen litt...

Skal vi se, tror vi kjøpte skumgummi (Heter det skumgummi? ja..?) på Jysk. Siden vi ikke har ikea rundt her. Kjøpte i babystørrelse, og klipte den til selv. Det gikk strålende! [:)]

Jeg har en ferdig klippet skumgummi madrass til vår vugge, som beibis skal bruke på dagtid. (ca. 7cm tykk) Jeg puttet den i vaske maskinen på 40* grader , så nå står den og lukter godt skyllemiddel, gikk så fint at[:D]

Back
Topp