Vaske sengekanten??E

Elisabeth_N

Forelsket i forumet
Er en ting jeg har lurt på.. Har vasket alt av sengetøy og sånn nå. Men hva med den kanten man legger over sprinklene på senga? Vasker dere den også? Eller er ikke det nødvendig?

Var en tråd om dette for en stund siden, lurte på det samme selv. Kom frem til at jeg ikke vasker den. Redd for at den blir stygg da. Er selvfølgelig det viktigste å gjøre det som er best for babyen, men sengekanten er jo ny. Var ei som tipset om at viss man strøyk den så forsvann alle bakterier. Så da lufta jeg den godt og strøyk den etterpå [:)]

Jeg hiver alt sånt i vaskemaskina og ser hva som skjer jeg. Den greia rundt senga vaska jeg på 40 grader, gikk brillefint! Greit at alt er rent. Men vasket den bare fordi den har ligget i kjellern i noen år da, ville ikke vasket den om den var ny.

hadde nok villet vasket den ja,om den hadde blidd stygg hadde det ikke hatt noe å si,at babyen har det bra er viktigere enn at sengekanten ser fin ut liksom [;)]

jeg vasket den på 40 grader og det gikk helt fint. den ble litt mykere, men det er igrunn greit for da var det lettere å bøye den og festen den til senga =)

Jeg vaska det i maskina på håndvask på 30 grader. Det funka veldig bra!! Men strekk det og legg det til tørk over et stativ[:D]
Er mitt råd i alle fall :) Greit å få bort den "fabrikklukta" eller eventuelt lukta fra andre om du har arvet den .. [:)]

Vasket alt på 60 grader jeg. Gikk helt fint. Både sengekant, laken, sengetøy og det teppegreiene som ligger under lakenet over madrassen.

ORIGINAL: Elisabeth_N

Er en ting jeg har lurt på.. Har vasket alt av sengetøy og sånn nå. Men hva med den kanten man legger over sprinklene på senga? Vasker dere den også? Eller er ikke det nødvendig?

jeg vaska min,etter at den har ligge på lofte i 8 år:D,og ongen te søstra mi ha å brukt den,helt ok å vaske,men må passe på at madrassen inni ligger rett etter på da

Jeg har vasket den. Er mye fargestoffer og fabrikkstøv på den, og skal tross alt ligge rundt hele babyen. Tenker litt på alt drittet babyen må puste inn oppi senga om den ikke er vasket..!

Back
Topp