Vaske seg selv

*Flatula*

Gift med forumet
Preben (gubben) kom med et spm for noen dager siden, ang det å vaske seg selv. Altså ungene [;)][:D]
Når er det vanlig at de skal lære det selv? Trodde ikke det var før de var litt eldre [8|] 

Hehe... Litt tidelig kanskje[8D] Men jeg såper inn Mina, så vil hun skylle selv i dusjen MED dørene igjen[8D][;)]

Bertine ordner alt selv hun.. Såper inn kroppen, håret(kort hår, så hun klarer det fint selv) og underlivet.. Hun vet hvilke såper som skal hvor..[;)] Men vi er jo på badet sammen med henne da, hun får ikke alt ansvaret selv..

ORIGINAL: SuperBerta

Bertine ordner alt selv hun.. Såper inn kroppen, håret og underlivet.. Hun vet hvilke såper som skal hvor..[;)] Men vi er jo på badet sammen med henne da, hun får ikke alt ansvaret selv..

samme her, bare vi hjelper til med hårvasken da, hun har langt hår så må ha hjelp til å få fordelt all shampoen og få ut alt etterpå, men hun ordner det meste selv da, vi bare går over og sjekker[:)]

Okai.. [:)] Trodde kanskje det var litt tidlig [8D]. Jeg tenkte mest på nedentil da, er kanskje greit å følge med når han ska gjøre det der. Kanskje jeg skal oppfordre han til å vakse seg selv [;)]

Takker for svar [:)].

ORIGINAL: *Flatula*

Okai.. [:)] Trodde kanskje det var litt tidlig [8D]. Jeg tenkte mest på nedentil da, er kanskje greit å følge med når han ska gjøre det der. Kanskje jeg skal oppfordre han til å vakse seg selv [;)]

Takker for svar [:)].

Det er jo litt stas å klare alt selv vet du..[:)]  Man skal jo ikke skure seg nedentil akkurat, så det gjør jo ikke noe om de ikke er så nøye hver gang.. Skylling med vann skal jo være nok egentlig..[;)]

Solveig vasker ikke håret selv. Men det andre fikser hun! Nå er hun ikke alene på badet da...

Nathalie vasker seg selv på kroppen. Veldig flink, bak ørene og mellom tærne osv[:D]. Men her har vi jo ti kilo hår[8D], så da må jeg vaske. Bruker kun frisørshampo og frisørbalsam til henne også, så det hadde vel kanskje blitt fort tomt visst hun skulle styre selv[:D]

ORIGINAL: lille*frø

Nathalie vasker seg selv på kroppen. Veldig flink, bak ørene og mellom tærne osv[:D]. Men her har vi jo ti kilo hår[8D], så da må jeg vaske. Bruker kun frisørshampo og frisørbalsam til henne også, så det hadde vel kanskje blitt fort tomt visst hun skulle styre selv[:D]

Haha.. kunne blitt ganske dyrt det ja![:D][:D][:D]

Lille*Frø: hihi.. Kan tenke meg det hadde blitt litt dyrt ja [8D][:D]
Lillebroren min på 7 år helte ut ei hel flaske med neutral shampo (Trym sin) når vi var der i sommer [8|] [:D]. Og dagen før intimsåpa til mamma. Såååe [8D]

Da blir det mer prøving på å vaske seg selv, godt jeg tok det opp [8D][;)]  Kan jo ikke tenke på alt

Linnea og vasker seg selv, men vi vasker håret ho sitt.
Nedentil er vel egentlig det beste å bare bruke vann ja. Det var en diskusjon på det inne på generell her en dag,og da var det mange som hadde fått beskjed om akkurat det av legen.

ORIGINAL: Actrine

Solveig vasker ikke håret selv. Men det andre fikser hun! Nå er hun ikke alene på badet da...

Samme her [:)]

her vaskes det ikke nedentil med noen slags såpe. Barna bader i olje eller et badeskum uten parfyme og slikt, og vi overlater "vasking" til dem selv (kanskje vi drar over med en klut, men med en halvtimes basing i badekaret anser jeg alt som rent). Eneste er håret, det vasker vi, fordi Johanna vil helst slippe, og hun har masse hår som må holdes rent.

Maja vasker seg selv både i dusjen og med klut på morgenen før hun går i bhg. Hun klarer det helt fint!

Back
Topp