Vaske regntøy?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvor ofte vasker dere regntøyet til barna?
Vi får stadig med regntøyet hjem fra barnehagen, fordi det er "møkkete".
Hva med å spyle det av i barnehagen? De bare legger det i en pose til oss så fort det er litt sand på, og lar det størkne der.

Og hvordan vasker dere regntøyet? Impregnerer dere det?

Jeg tar det med hjem fra barnehagen hver fredag og da blir det vasket. Vasker det på 30 grader uten skyllemiddel, ikke mer hokus pokus enn det[8D]

ORIGINAL: •Skjønningene•

putter det i maskin på 40 g[:D]

Gjør jeg og!

I bhg til Noah er de flinke til å spyle de rene på utsiden, når regnklærne blir skitne inni foret så vasker jeg de på 40 g i maskin[:D]

ORIGINAL: mamsemor

Hvor ofte vasker dere regntøyet til barna?
Vi får stadig med regntøyet hjem fra barnehagen, fordi det er "møkkete".
Hva med å spyle det av i barnehagen? De bare legger det i en pose til oss så fort det er litt sand på, og lar det størkne der.

Og hvordan vasker dere regntøyet? Impregnerer dere det?

Sånn er det her og. Irriterer meg[:@][:@]. Er ikke så møkkete heller..[8|][&:][8D]

Vasker det på 30-40 grader.

Så lenge man bruker milde vaskemidler (milo feks) og 30-40 grader så går det fint. Jeg vrenger det når det tørker da..

Ville spurt i barnehagen jeg om hvorfor de ikke spyler det, har det noe med garderoben å gjøre? Enkelte garderober har ikke sluk og vil da være vanskelige å holde i orden! Enkelte mennesker har jo også veldig lav terskel for når noe er møkkete.. Er bare å spørre, de jobber i en servicebedrift!
Vi vasker også regntøyet når det er mye i bruk, som vi vasker alt annet!

Back
Topp