Vaske og rydde til visning

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
På mandag er det visning her og lurer da på hva som må ryddes. Vet at alle rom må vaskes og at det skal være ryddig. Men klesskapene, må de ryddes? De følger med leiligheten. Kjøleskapet, må det ryddes og vaskes? Og i skuffene under vasken på badet, må det ryddes? Hva gjorde dere med skittentøyskurvene?

Ser folk faktisk inni skap og skuffer på visning?

Du må ikke, men det er utrolig hvor folk kommer til å titte...
De kommer til å se i skap og kjøleskap.

Jeg ville nok personlig ha satset på litt mer rent bad en klesskap.

Vi vasket alt veldig godt. Inni skap, skuffer, kjøleskap, klesskap, under sofaen, støvsugde under sofaputer osv. Om det var flekker på vegger så vasket vi det. de titter gjerne overalt :p

Herregud, gjør folk slikt? Jeg har vært på sååå mange visninger i mitt liv, har aldri tittet i andre folks skuffer og skap :p Skjønner jeg er annerledes enn andre, men, daaamn :p Jaja. Gir jo mening forsåvidt å gjøre det, men at man får seg til å gjøre det? Wow.

Jeg har ikke nivasket garderobeskap, men ryddet og støvtørk. Kikker inni slikt selv på visning, for i skap som medfølger er det greit å se dybde etc. Vasket kjøleskap. Men var mer nøye med feks bad, sluk etc. Mange kikker på røropplegget under vaskene, så greit å ha gått over der og.

Skittentøyet lot vi stå, men hadde planlagt såpass at de var godt under halvfulle og ikke fulle av stinkende treningstøy :p Visningsvask er nok den viktigste i tillegg til flyttevask. Fotograferinga kan man jukse til, men på visning må man tenke at alt kan bli sett på :p Jeg hadde ikke droppet et hus pga støv, men skitt og lukt fra sluk har vært nok til å få meg til å snu. Hva annet er ikke gjort nøye med da liksom, og fukt er min store skrekk.

Så nøye man klarer og orker, er min tanke før visning. Skap, sluker, vinduer, speil, kriker og kroker. Fugene hvis du har fliser. Jeg tenker det er den viktigste finishen man gjør, og at enkelte sjekker svært nøye. Skittentøy tar jeg helt bort. Oppvaskmaskin ren og tømt. Kjøleskap rent og ryddig. Dusjdører og armaturer. Kjøkken og bad kanskje viktigst av alt - det er soner hvor folk misliker om det er ufresht.

Når jeg er på visning ser jeg inn i alle skap som følger med boligen for å se hvor mye plass det er, så skap på kjøkken, bad og klesskap burde se ok ut. Hvis hvitvarer følger med burde du rydde/vaske litt inni de også. Skittentøyskurven ville jeg fjernet, den kan vel stå i bilen mens visningen pågår.

Da må jeg bare sette igang hvis jeg skal bli ferdig til mandag. Men lekene til barna hvor har dere det? Jeg la mye inn i klesskapene når fotografen var her, men det kan jeg jo ikke gjøre nå hvis folk ser inn i skapene.

Da må jeg bare sette igang hvis jeg skal bli ferdig til mandag. Men lekene til barna hvor har dere det? Jeg la mye inn i klesskapene når fotografen var her, men det kan jeg jo ikke gjøre nå hvis folk ser inn i skapene.

Vi fikk låne garasjen til naboen :p Ellers kan ting settes i bilen :)

Har du mulighet til å samle lekene i en boks/pose og ha de i bilen eller hos en venn/familie den timen visningen varer?

På mandag er det visning her og lurer da på hva som må ryddes. Vet at alle rom må vaskes og at det skal være ryddig. Men klesskapene, må de ryddes? De følger med leiligheten. Kjøleskapet, må det ryddes og vaskes? Og i skuffene under vasken på badet, må det ryddes? Hva gjorde dere med skittentøyskurvene?

Ser folk faktisk inni skap og skuffer på visning?
Folk kan finne på å se inn i skuffer og skap på visning. På kjøkken/våtrom ser man gjerne etter fuktskader inne i skap/sjekker rør. Andre skap åpnes ofte for å sjekke dybde og størrelse. Har aldri opplevd at folk sjekker kjøleskapet, det følger jo som regel ikke med på kjøpet. Kun om det er innebygd, og i så fall sjekkes det gjerne (at det er bygd inn korrekt og ikke har lekkasjer osv).

Jeg ville ikke ryddet ut av skapene, men ikke legg sexleketøyet ditt synlig til, er vel anbefalingen ;)
Skittentøy osv kan du sikkert legge i boden eller stappe inn i bilen eller annet mens det er visning. Vil anbefale at du rydder vekk mest mulig fra gulvet, da ser rommene større ut. Ta gjerne vekk tusen nips-ting om du har det også.

mi venninne er megler og det hun ser at mange glemmer av, er sluk, ventilasjon/varmepumpe, og kjøkken/bade skap under vasker:

folk vil se på røropplegget, de vil titte i slukene for å se at de er utført skikkelig og de vil inspisere eventuelt ventilasjon/varmepumpe. Sørg for at varmepumpa er støvsugd i filteret og ellers vasket av på utsiden slik at den ser vedlikeholdt og fin ut, og rens sluken f.eks på vaskerom og i dusjen. lite appellerende å se i sluken og bli møtt med hår rester og såpeslim :)

små ting som kan "make or break the deal!" :)

Masse lykke til!

Har du en bod du kan sette ting i? Noe hos naboen? I bilen?

Jeg ryddet litt i skap sånn at det var grei orden, men tømte de ikke. Tørket over støv i de nederste hyllene. Skittentøyskurven kurver ble plassert i bilen sammen med alt barneutstyr og lekker samt annet overflødig.

Nå har vi hatt en visning å det kom to stk. Veldig interesserte begge to, men tror ikke det kommer bud fra de med det første.

Istad var jeg ute å kom gående på parkeringsplassen utforbi oss for jeg hadde vært på butikken en tur. Da står det en mann å snakker med ett par naboer av oss. Han ene naboen sa at han her ville komme på visning for å se leiligheten, for han hadde akkurat vært rundt leiligheten, ved terrassen og fellesområdet å sett (ikke kikka inn i leiligheten altså, bare rundt), og han var interessert i leiligheten vår. Jeg fikk snakket med han å sa at de bare måtte komme å se på leiligheten om de ville. Han spurte når neste felles visning var, noe jeg ikke vet ennå, men jeg sa at det ikke var noe problem å ordne privatvisning om han var interessert i det. Han skulle snakke med megler om det.

Så nå som jeg er forberedt på at det kan komme en privat visning etterhvert så lurer jeg på, vasker man like mye som til en felles visning?

Skjønner så klart at det skal være ryddig og rent, men skal det være helt likt som på felles visningen?

Nå har vi hatt en visning å det kom to stk. Veldig interesserte begge to, men tror ikke det kommer bud fra de med det første.

Istad var jeg ute å kom gående på parkeringsplassen utforbi oss for jeg hadde vært på butikken en tur. Da står det en mann å snakker med ett par naboer av oss. Han ene naboen sa at han her ville komme på visning for å se leiligheten, for han hadde akkurat vært rundt leiligheten, ved terrassen og fellesområdet å sett (ikke kikka inn i leiligheten altså, bare rundt), og han var interessert i leiligheten vår. Jeg fikk snakket med han å sa at de bare måtte komme å se på leiligheten om de ville. Han spurte når neste felles visning var, noe jeg ikke vet ennå, men jeg sa at det ikke var noe problem å ordne privatvisning om han var interessert i det. Han skulle snakke med megler om det.

Så nå som jeg er forberedt på at det kan komme en privat visning etterhvert så lurer jeg på, vasker man like mye som til en felles visning?

Skjønner så klart at det skal være ryddig og rent, men skal det være helt likt som på felles visningen?

Spennende med privatvisning da! Jeg personlig ville nok tilstrebet å ha det ganske likt, men helt likt kan man ikke regne med, man bor jo stort sett der. Har vært på 2 privatvisninger, ene var det likt som i prospektet, andre så helt jævlig ut :p

Vi hadde det helt likt på privat visninger. En del ekstra styr, men husk at de som kommer på privat visninger ofte er de som er mest interessert.

Når jeg har vært på private visninger på hus har det alltid sett ut som i prospektet

Man MÅ ingen ting, men jeg ville gjort alt jeg kunne for å imponere alle mulige kjøpere, samme om de kom på privatvisning eller fellesvisning. Som noen over her sa, vasking til visning er nok den viktigste vasken man tar. Et skittent hjem gir fort inntrykket av at vedlikehold ikke tas så nøye...

Back
Topp