Vaske nye kosedyr før bruk?

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
vi hadde ikke kjøpt noen kosedyr enda, men bestemte oss for å kjøpe en bamse til lillejenta :) så da jeg gikk forbi en Sprellbutikk i dag dro jeg innom og kjøpte denne: http://www.sprell.no/produkt/kosedyr-klassisk-teddybjorn-26cm

På lappen står det vaskes for hånd. Jeg tenker at siden babyen sikkert kommer til å sutte på den og den kanskje inneholder kjemikalier bør den vaskes før bruk? Eller?

Og i så fall, jeg har en ny og fin Miele-maskin, bør det gå bra å ta den på skånsom vask? Og hva med tørketommel etterpå?

Noen med erfaring av vask av kosedyr? :D

Har kun koselig men vasket den men ikke tørketrommelen. Tenker helt til og begynne med ja, senere nei da tåler de mer, skal jo herdes også;)

Eg har vasket vanlige bamser på vanlig vask. Dersom de har hatt behov for skånsom vask, har eg brukt ullprogram og milo. Ødelegger heller en bamse enn å utsette småen for giftstoffer :-)

Vasker bamsene her. Blir det ødelagt så blir det det. Bedre det enn at hun skal bli knyttet til noe som blir ødelagt.

Akkurat vasker lekene til hunden også. Bamser fra ikea xD (dem er så slitesterke) alt går i maskinen.

Her vaskes det meste :) Vasker på håndvaskprogram det som "ikke tåler å bli vasket" og det har gått fint til nå :)

Har vasket jeg også. :) Den ene tålte 40 grader stod det på lappen, den andre ikke. Men begge overlevde. ;)

Oi, det hadde jeg ikke tenkt over. Men vasket bilstoltrekket på håndvaskprogrammet i maskinen, gikk fint det. Må nok hive meg rundt å vaske bamsen også :)

Bamser, pledd og klær vaskes på 60. Blir det ødelagt er det rett og slett ikke bra nok for en liten baby :)

Ikke vasket noe, men tulla vår var ikke interessert i noe kosedyr før hun var 6 mndr+. Og da tenker jeg hun tåler det som evt måtte befinne seg på den. Gikk mest i kluter og filler til å begynne med og det vasket jeg seff

Hadde faktisk ikke tenkt på det, så gjorde det i går. Vasket det på 40 grader og på skånsomt. Alle kom ut veldig fine også luktet de godt :)

Har ikke vaska bamser nei, ikke med noen av dem!

Gjorde ikke det til frøkna.. Har faktisk ikke tenkt på det heller. Kommer nok ikke til å vaske nye bamser nei.

Nei, har ikke vasket bamsen. Tenkte å ha den på hjørne av sengen :)

Vasker alt! Har vasket mange bamser, og ingen har blitt ødelagte av det! Tørker på varmekablene på badegulvet :)
Ødelegger heller en bamse i maskinen, enn at minien smatter i seg div kjemikalier og ekle partikler ! ;)

Har aldri tenkt på å vaske nye bamser. Men det er kanskje en ide? Men vasker alle bamser jevnt seinere. Etter spysjuka og sånt f.eks...

Hvordan gikk det med bamsen?
Tror forresten maskinen din som er helt ny klarer å holde den fin.
Min nye maskin vasket jo til og med kashmirull og beholdt det like fint :D

Back
Topp