Vaske nye klær

Pedal

Gift med forumet
må man vaske alle nye klær til den lille før bruk?
Jeg gjør det med sengetøy til meg selv, men ikke til klær...
Ble litt usikker.
Og må man da bruke neutral vaskemiddel eller lignende?

Anbefales å vaske alt babyen skal ha inntil huden. Eneste jeg ikke vasker er klær fra Nøstebarn. Bruker flytende Blenda Sensitiv. Anbefales å bruke uparfymerte vaskemidler

Vasker alt av klær og bruker Neutral eller Blenda Sensitiv, samt tøymykner fra Neutral

Vasker også :) i går var hele stativet fult av blått, så nå kan det ikke bli jente

Jeg vasker alt lillemor skal ha på seg. Gjør det ikke med eget tøy, kun sengetøy, men ettersom jeg ikke veit hva frøkna her evnt reagerer på så er det greit å gjøre det tenker jeg :) Bruker Blanda sensitiv

Eg har og tenkt å vaska alt til babyen....
Men veeeeldig usikker på om eg må/bør kjøpa ett mildt vaskemiddel som neutral/lignande.....

De burde jo ikkje væra nødvendig?

Men veeeeldig usikker på om eg må/bør kjøpa ett mildt vaskemiddel som neutral/lignande.....

Babyhud kan være veldig sensitiv, så for å unngå utslett bruker vi blenda sensitiv :) Det er jo bare å prøve med det du bruker til vanlig, og får babyen utslett/irritert hud så kan du heller bytte og se om det hjelper. Det er ofte parfyme i vanlig vaskemiddel. Tøyet blir også mykere om du bruker flytende vaskemiddel istedet for pulver syns jeg :) Bruker ikke noe særlig tøymykener/skyllemiddel fordi jeg har sensitiv hud selv.

Eg bruke heller ikkje skyllemiddel, men sikkert lurt med blenda sensitiv uten parfyme og fargestoff!!

Fekk forresten med ett vaskemiddel i babypakken frå Rema1000. Noken som har prøvd det??

De anbefaler ikke å utsette babyer og barn for parfyme eller andre skumle stoffer.

Vasker alt ja:-) Godt å få vekk støv og ekstra fargestoffer tenker jeg :-)

Vasker alt før bruk. Og bruker Neutral skyllemiddel til alt, både klær, håndklær og sengetøy
Jeg og. Tenkte bytte ut vaskemidler nå så vi kommer oss rundt på det meste av klær, håndklær, sengetøy osv før baby kommer :) Eneste som er kjipt er at man ikke får den deilige skyllemiddel-lukten, men til gjengjeld får man babylukt i huset :)

Jeg har lest at man vurde vaske alt av babyklær 3 ganger før det brukes, pga noen stoffer... kommer nok ikke til å gjøre det da, tar jo så lang tid :p

Vasker alt, men ikke enda. Ser ikke poenget med at det skal ligge og samle støv og lukte skap. Tenkte å kjøpe neutral :)

Back
Topp