Vaske nye dundyner?

Moxie

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Vasker dere helt nye dundyner, eller holder det å vaske sengetøyet? Tenker liksom at dundyner ikke bør vaskes altfor mye, men vet ikke?

Anbefales ikke å vaske alt nytt til en baby for bli kvitt overskudds-stoffer og diverse fra produksjon?
Jeg ville ihvertfall vasket det som var til baby, hadde ikke vasket ny dundyne til oss voksne

Trenger ikke vaske nye dyner. :)

Takk for svar, nå ble jeg enda mer forvirret :smiley-ashamed005 Tror jeg dropper det, da. Får jo ikke vasket ting som nye madrasser osv, så får satse på at ytterste lag holder.

Takk for svar, nå ble jeg enda mer forvirret :smiley-ashamed005 Tror jeg dropper det, da. Får jo ikke vasket ting som nye madrasser osv, så får satse på at ytterste lag holder.

Det er ytterst få som har vaskemaskiner som har plass til å vaske dyner rene, og tørketrommel som fordeler dunet godt igjen.
Det er ikke nødvendig å vaske nye dyner, de skal ha trekk på. ;)

Det er ytterst få som har vaskemaskiner som har plass til å vaske dyner rene, og tørketrommel som fordeler dunet godt igjen.
Det er ikke nødvendig å vaske nye dyner, de skal ha trekk på. ;)
Ville vasket til baby, men ikke til voksen.
Også skal man ha vaskeballer/tennisballer i tørketrommel når man tørker dunprodukter

Ville vasket til baby, men ikke til voksen.
Også skal man ha vaskeballer/tennisballer i tørketrommel når man tørker dunprodukter

Det er ikke nødvendig.
Ja, jeg vet hvordan man tørker dunprodukter. ;)

Poenget er at de fleste ikke har maskiner som egentlig tåler tyngden av en dundyne, eller som i det hele tatt får plass.
Derfor er det ikke beregnet på at man skal måtte vaske, hverken til liten eller stor. ;)

Har bare luftet madrasser og dyner godt. Også vasket ved behov :)

Vasker til barn og baby, og tromler med tennisballer. Men til oss voksne lufter vi bare godt når de er nye. Vaskes innimellom ved behov og før de pakkes ned for vinter/sommer.

Spurte ansatt på kid. Hun anbefalte å lufte godt i minusgrader og riste ut støv osv. før bruk

Back
Topp