Vaske jordslag?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Går det? Alle eskene våre i kjelleren har råttna i bunnen. Mesteparten er esker med saker og ting, men fant en liten eske med barneklær der. Noe av det er heeelt ødlagt og kasta men noe var ikke flekkete. Er det mulig og vaske dette også er det greit, eller ville dere bare kasta hele esken? Er bare ett par klesplagg, men er hvertfall noe etter storesøster.

Jeg tror jeg ville prøvd å vaske de:) er veldig opptatt av arv og at barna skal ha noe fra de var små:) håper du klarer å redde noe siden du har mistet så mye:/

Ville prøvd, men jeg har aldri fått ut jordslag selv.. Kanskje legge i bløtt med vanish??

Er noen av klærne som ikke har fått jordslag flekker på seg, men sisen noe av det var helt oppråttna så er jeg litt skeptisk til om det andre er forsvarlig og bruke?

Fant noen tips her : Fjerning av jordslag kan gjøres på følgende måte. Lag en løsning av eddik og vann i forholdet 0,2 til 1. Det vil si to desiliter eddik til en liter vann. La tekstilene du skal fjerne jordslag av ligge i bløt i denne løsningen ett døgn før du vasker de på vanlig måte. Større tekstiler kan man bare skylle godt i ferskvann.(http://www.kjerringrad.com/jordslag-356.html)

Om det funker vet jeg ikke, har ikke prøvd selv.

Har også hørt tips om å la det ligge i kefir (?)

Fått vasket det?? Lurer så på om du får reddet noe??

Nei, har lagt det i en bøtte med eddik til imorgen. Var jo ikke stort, men om jeg bare får reddet ett par plagg som storesøster kan få når hun er voksen så er det bedre enn ikke noe. Søt du er som tenker på det.

Selvfølgelig tenker vi på det..det er jo bare en hormonisk traume å oppleve det. Jeg hadde begynt å grine..

Selvfølgelig tenker vi på det..det er jo bare en hormonisk traume å oppleve det. Jeg hadde begynt å grine..

Har grini med jevne mellomrom i to dager. Føles som en stor tragedie rett og slett. Hehe, høres ut som jeg aldri har opplevd motgang i mitt liv, før nå. :p

Har grini med jevne mellomrom i to dager. Føles som en stor tragedie rett og slett. Hehe, høres ut som jeg aldri har opplevd motgang i mitt liv, før nå. :p
Hehe, det vet vi jo at du har.. Men det er så skikkelig slag i trynet når man absolutt ikke trenger det..

Back
Topp