Vaske håret...

Angelise

Elsker forumet
Gutten vår er 3år, og vært en mare å skal vaske håret hans! De to siste gangene har vært ekstreme da han hyler som om noen skal bli drept! Det svartner helt for han!
Har prøvd lokkemetoder, klut, se opp i taket, skylle ut shampo med klut, og jeg holder hånder min over øynene hans som en caps, men UTEN HELL!!! Jeg syns badestund er langt fra en koselig stund :( :( Han liker å bade, men er liksom det vaske håret og få vann i øynene.
Jeg aner ikke hva mer jeg kan gjøre nå... og ser for meg denne de kan ha på hodet for å beskytte øynene ikke får lov å komme på hodet i det hele tatt. Med det samme han kjenner vann på hodet ifm vasking, klikker han....
Noen som har hatt det lignende?
Hva skal jeg gjøre? :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har ikke det problemet, men hør på HS? Kanskje de har noen gode tips :-) Lykke til!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kanskje jeg burde det ja...
Og takk :)

Gutten vår er 3år, og vært en mare å skal vaske håret hans! De to siste gangene har vært ekstreme da han hyler som om noen skal bli drept! Det svartner helt for han!
Har prøvd lokkemetoder, klut, se opp i taket, skylle ut shampo med klut, og jeg holder hånder min over øynene hans som en caps, men UTEN HELL!!! Jeg syns badestund er langt fra en koselig stund :( :( Han liker å bade, men er liksom det vaske håret og få vann i øynene.
Jeg aner ikke hva mer jeg kan gjøre nå... og ser for meg denne de kan ha på hodet for å beskytte øynene ikke får lov å komme på hodet i det hele tatt. Med det samme han kjenner vann på hodet ifm vasking, klikker han....
Noen som har hatt det lignende?
Hva skal jeg gjøre? :(

Det du beskriver ligner 200% på min gutt. Han er glad i å bade til det kommer tid å vaske hår så... skriker skikkelig. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Har prøvd alt som du sa :(

Det du beskriver ligner 200% på min gutt. Han er glad i å bade til det kommer tid å vaske hår så... skriker skikkelig. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Har prøvd alt som du sa :(
Uff så kjedelig :( Hvor ofte vasker dere håret hans? Her er det hårvask 2 ganger i uken, men nå etter hvert blir det oftere da han skal være mer ute i bhg.

Fikk sjekket om det ble det samme når mormoren skulle dusje han, og ble det sammen, bare ikke så hysterisk som hjemme, men likevel....

Det blir bra om jeg får vaske 1 gang i uka :) Men, når vi går til basseng, der han dusjer selv og jeg vasker hår uten problem. Der er det mye folk rundt :) Bassenget starter om et par uker, så gleder jeg meg å få vaske ham uten skrik :)

Min er også ganske steil på det, jeg klarer som regel å snike meg til det mens han bader ved å la han leke til han er våt i håret, ta i shampoo og skylle det ut mens jeg later som jeg gjør noe annet. Prøver å ikke ha NOE fokus på at han faktisk blir vasket. Om han har mye sand eller annet i håret går jeg i dusjen sammen med han og har han i fanget, da er det plutselig ikke noe problem i det hele tatt :)

Back
Topp