Vaske Goretex sko?

Pearl

Forumet er livet
Vet det helt sikkert har blitt spurt om her inne før, men jeg sliter litt med søke funksjonen.. Noen som har gjort dette med/uten suksess? Fjorårets vintersko passer fortsatt, men er mildt sagt møkkete... Skulle gjerne hatt seg en vask om det er mulig.... ?

Det går vel fint så lenge du ikke bruker skyllemiddel og impregnerer dem godt etterpå?

Jeg ville vasket dem for hånd i en bøtte eller noe, og brukt Milo :)
Skyll dem godt, og impregner etterpå :) Og IKKE sett dem på et gulv med varme, da vil GoreTex'en utvides, og skoene vil trekke vann.

Vi vasker alltid sko for hånd, selv om noen kan vaskes i maskinen. De blir helt rene, og de lukter ikke ekkelt etterpå.

vasker viking sko i vaskemaskina på 30 grader. impregnerer dem etterpå. aldri blitt ødelagt eller mista fasongen.

turboquattro skrev:
vasker viking sko i vaskemaskina på 30 grader. impregnerer dem etterpå. aldri blitt ødelagt eller mista fasongen.

samme her. liker at de går i maskina, særlig når den unge håpefulle stiller seg nedi et snøbløtt gjørmehull 

Viking sko har vaskemaskin-garanti på 30 grader :)

Her må sko vaskes ofte, og har alltid gått bra.

Viking sine går i maskina på 30 grader, og joggeskoa har vært MANGE ganger gjennom denne sesongen. Blir som nye etter hver vask.

Vinterskoa har jeg ikke testa, men har vaska viking goretex vintersko i vaskemaskin før og det gikk så bra så.

Sko til barn som ikke tåler vask er jo neste håpløst. Her blir de MØKKETE!     

Back
Topp