Vaske dyner

Bamsemin

Glad i forumet
Jeg skal til å vaske dynene til bebisen, og har lest litt om hvordan det bør gjøres på Jysk sin nettside. Der sto det at dyner bør vaskes på 60 grader og med svak syklus.
Hva menes med svak syklus? Noen som vet?
Jeg har altså aldri vasket dyner før, det er det mammaen min som har gjort[emoji23] Men nå blir jo jeg mamma, så er vel på tide at jeg lærer meg det også! Hehe.

Jeg skal til å vaske dynene til bebisen, og har lest litt om hvordan det bør gjøres på Jysk sin nettside. Der sto det at dyner bør vaskes på 60 grader og med svak syklus.
Hva menes med svak syklus? Noen som vet?
Jeg har altså aldri vasket dyner før, det er det mammaen min som har gjort[emoji23] Men nå blir jo jeg mamma, så er vel på tide at jeg lærer meg det også! Hehe.

Tror den ikke skal sentrifugeres så hardt.
Er det dundyne? I så fall må du ha den i tørketrommel etterpå sammen med to-tre tennisballer for å banke dunen så den fordeler seg og ikke blir en stor klump.

Men har du tørketrommel og tennisballer da?

Ja, det har jeg. Men er litt usikker på om jeg bør bruke akkurat de tennisballene siden de blir brukt som tennisballer[emoji14]

Men takk for svar forresten!

Ja, det har jeg. Men er litt usikker på om jeg bør bruke akkurat de tennisballene siden de blir brukt som tennisballer[emoji14]

Men takk for svar forresten!

Okey, bør bruke rene tennisballer. Og det med tørking i tørketrommel er viktig! Og du må ha tennisballer med under tørkingen. Mannen pleier å vaske dyner her. Så når jeg vaska dyna til babyen uten at han var hjemme (vasket på finvask for å være sikker på at jeg ikke skulle ødelegge noe), så kom den ut med dunen i klumper, og jeg lurte på om jeg hadde driti meg ut. Men fulgte med på tørkingen i trommelen. Tok den ut flere ganger og så den stadig ble mer og mer luftig. Hadde ikke klart å banka de dunene ut i dyna uten tennisballene for å si det sånn! Var faktisk stolt når jeg var ferdig og dyna var finere enn før vask!
Og jeg vaska med parfymeri vaskemidler, gjort det med alt til babyen.

Har nettopp vasket min egen dundyne, og tørketrommelen fikk fordelt dunen godt, selv uten tennisballer [emoji5]

Hmm, vasker kun dynetrekka jeg :p jaja, han overlever nok :)
Jeg har kjøpt et par brukte dyner, så de ønsket jeg å vaske så jeg var sikker på at det ikke var masse mikrober etter tiss, gulp eller spy i de, barnedynene kan jo bli utsatt for litt av hvert :p

Jeg har kjøpt et par brukte dyner, så de ønsket jeg å vaske så jeg var sikker på at det ikke var masse mikrober etter tiss, gulp eller spy i de, barnedynene kan jo bli utsatt for litt av hvert :p
Ja, den ser jeg. Jeg har nye så tenker det må være bra nok :)

Hmm, vasker kun dynetrekka jeg :P jaja, han overlever nok :)

Ja, hadde dynene vært nye hadde jeg nok ikke brydd meg[emoji4] Men siden de er brukt tenkte jeg det kunne være greit. Pluss at katten klarte å finne den ene og bruke den som seng! Haha.
Men ja, hvis jeg ikke rekker å få vasket de før hun kommer, tror jeg nok hun overlever[emoji16]

Har nettopp vasket min egen dundyne, og tørketrommelen fikk fordelt dunen godt, selv uten tennisballer [emoji5]
Samme her.. :)

Skal teste på de brukte babydundynene også. Den helt nye fiberdyna, som er innpakket i plast, tror jeg ikke jeg gidder bry meg med.. Dynetrekka er vasket..

Back
Topp