Vaske dyne

Blåball

Forelsket i forumet
Trenger litt hjelp med å vaske dyne.. Har aldri gjort det selv før, siden vi har hatt gammel maskin har mamma tatt det. :p Men nå har vi ny som kan brukes :D
Det er en dyne med polyesterfyll og den kan vasker på 60 grader.. Er det bare å vaske på 60 grader? Hva med sentrifugering? Og hva gjør jeg når den er ferdig, rister og henger/legger til tørk? Og den må vel ikke i tørketrommel?
Har prøvd å google, men må visst ha det inn med t-skje.. :p

Trenger litt hjelp med å vaske dyne.. Har aldri gjort det selv før, siden vi har hatt gammel maskin har mamma tatt det. :p Men nå har vi ny som kan brukes :D
Det er en dyne med polyesterfyll og den kan vasker på 60 grader.. Er det bare å vaske på 60 grader? Hva med sentrifugering? Og hva gjør jeg når den er ferdig, rister og henger/legger til tørk? Og den må vel ikke i tørketrommel?
Har prøvd å google, men må visst ha det inn med t-skje.. :p

Jeg bare slenger den i vaskemaskinen og legger den til tørk over et tørkestativ etterpå :)

Sjekk hvor mange kilo vaskemaskina di taaler foerst ... Dyne full av vann kan bli ganske tung.. Om den taaler mange kilo saa kan du sette den paa vanlig 60 graders vask, med sentrifugering... Jeg slenger dyna i toerketrommelen og jeg da..Men kommer litt an paa hvordan dyna er laget...

Vaskemaskinen min har et eget program for syntetisk dyne/sengedekken. Ellers ville jeg brukt finvask. 60 grader ja.

Ikke bruk så mye vaskemiddel og sett på ekstra skylling. Bør sentrifugeres godt.

Tror ikke du må tromle. Det bør man jo gjøre med dun for å få den luftig men syntetisk dyne er jo andereldes...

Har 8 kg maskin og er babydyne så det skal nok gå fint :) Takk for alle svar. Da skal det prøves :D

Vask på 60 grader, og jeg ville hengt dynen til tørk med mindre det var hast.

Back
Topp