Vaske brukt vogn?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Tenker jo på dette med kryddedød osv.
Vi har kjøpt brukt vogn, og merker at tvilen kommer krypende..

For hvordan vaske kalesjen for eksempel?
Kan jo være rester av uheldig bakterieflora der også?
Eller er det kun madrassen?
Kan man ta selve bagen i maskinen?
Madrassen er jo veldig tynn, så har det vært oppkast e.l., har det vel trukket gjennom til bagen også?

Er det forøvrig mulig å kjøpe ny madrass til Simo kombi, eller blir det like dyrt som å kjøpe ny vogn?

Og, ville dere brukt et brukt lammeskinn?
Det kan jo ikke vaskes på 60 grader.

Alt til vogna skal vel vaskes for hånd. Kalesjen ville jeg spylt og vasket i dusjen. Og kanten rundt bagen ville jeg vaket i bøtte. Vet du hvertfall får kjøpt madrass til emmaljunga, så da får du nok til simo vogn også. Villle kjøpt ny madrass tror jeg. Menm ellers er det ingen problem med å ha brukt vogn til lille. lammeskinn ville jeg ikke kjøpt brukt, men det er min mening :-)

Alt til vogna skal vel vaskes for hånd. Kalesjen ville jeg spylt og vasket i dusjen. Og kanten rundt bagen ville jeg vaket i bøtte. Vet du hvertfall får kjøpt madrass til emmaljunga, så da får du nok til simo vogn også. Villle kjøpt ny madrass tror jeg. Menm ellers er det ingen problem med å ha brukt vogn til lille. lammeskinn ville jeg ikke kjøpt brukt, men det er min mening :)
Men, man får vel ikke bort bakterier fra oppkast osv. ved håndvask?
Må ikke det vaskes på 60 grader for at slikt skal bli hygienisk rent?
Står 60 grader på den krybbedødsiden...

Nei, men det er vel madrassen og lammeskinn som er den store fellen?? tror jeg. Derfor ville jeg kjøpt dette nytt. Vi kjøpte brukt vogn til vår første. 9år siden. Var ikke så mye snakk om dette da, så vi bare vasket madrass og alt, gikk jo bra men i dag ville jeg kjøpt ny madrass :-)

Ville kjøpt nytt lammeskinn å hatt i vogna, de er jo antibakterielle i seg selv, mn ville som sagt hatt nytt skinn ;) sniker fra august forresten ;)

Ville ikke brukt et brukt skinn til baby. Men ville gjerne tatt vare på det til bruk senere. Vaske og luftet, så er det fint til bilstolen eller til en sportsvogn :)

Jeg kjøpte en brukt bagdel til min tvillingvogn. Stod 40grader på madrassen, men jeg vasket på 60 og det gikk helt fint det.

En brukt Simovogn ville jeg vasket med vann, svamp og litt grønnsåpevann. Latt den tørke ute.

Back
Topp