vaske bilen før service`?

**Moonlight**

Forumet er livet
skal ha bilen på service og Eu kontroll i morgen. tenkte egentlïg å vaske den først,men liker ikke det når det er så kaldt(ca 10 minus) og spådd ennå kaldere i morgen...Tror dere de bryr seg om skitten bil? :S

Jeg vasker alltid bilen før service og kontroll. Synes det er best da de stakkars mekanikerne skal slippe å "bade" i skitt fra min bil. Hehe..... Synes det er en selvfølge, men har da oppvarmet garasje slik at jeg ikke trenger å bekymre meg for kulden etter bilvask.

Nei du skal selvfølgelig ikke vaske bilen når det skal bli minusgrader.

Knerten07 skrev:
Jeg vasker alltid bilen før service og kontroll. Synes det er best da de stakkars mekanikerne skal slippe å "bade" i skitt fra min bil. Hehe..... Synes det er en selvfølge, men har da oppvarmet garasje slik at jeg ikke trenger å bekymre meg for kulden etter bilvask.

ja,da er det jo ikke no problem :) Har jo ikke lyst å levere en skitten bil jeg heller,men ikkeno morro om alt fryser fast heller da :P

Knerten07 skrev:

Tror du det har noe å si om bilen er skitten utenpå?

Ikke noe farlig å vaske i minus grader. De stenger vaske automaten når det er for kaldt. Noen steder vasker de bilen når man har service, det er luxus :)

fru trondrud skrev:
Ikke noe farlig å vaske i minus grader. De stenger vaske automaten når det er for kaldt. Noen steder vasker de bilen når man har service, det er luxus :)

farlig er det nok ikke nei.bare kjedelig å ikke få opp dører,bensinlokk osv etterpå :P Synes ikke den silikon greiene hjelper no hel

Jeg har ikke vært noe flink til å vaske den alltid... Hvis jeg har hatt planlagte avtaler på vår/sommer/høst har jeg kanskje rukket å vaske den, men hvis jeg har fått uforutsette verkstedtimer (som det har vært mye av det siste halvannet året), så har jeg ikke fått vasket den. 

Da har jeg bare beklaget at den ikke er nyvasket, og de har aldri sagt noe på det. Selv om det helt sikkert er best for mekanikerene å reparere en ren bil...

fru trondrud skrev:

De stenger når de skal spare vann ja! Men du kan ødelegge alt av lister i dørene.

De mannfolka er så møkkete uansett, så litt skitt på bilen din spiller nok ingen trille på klesvasken dems ;)

Jeg vasker ikke bilen min i munisgrader. Heller ikke pga. den skal på service. Leverte bilen min skitten til diverse garantilakkering i november faktisk, og fikk selvfølgelig ingen kommentarer på det. De måttet jo ha vasket den opp igjen før de begynte likevel..

Hehe..nei det trenger du ikke! Men rydd ut det værste rotet om du har en møkkete bil innvendig

Mannen er bilmekaniker og har fått biler som er så møkkete inni at han i arb klær omtrent ikke orker å sette seg inn i den

De vasker bilene utvendig før de leveres tilbake de da

**Moonlight** skrev:

fru trondrud skrev:

farlig er det nok ikke nei.bare kjedelig å ikke få opp dører,bensinlokk osv etterpå :P Synes ikke den silikon greiene hjelper no hel

Jeg tørker alltid dørkarmene og og vinduskarmene hver gang jeg vasker bilen, sommer som vinter, så kanskje derfor jeg ikke har tenkt på det..

hva er det silikon greiene?

Vi har som regel gjort det fordi jeg ikke vil bli sett på som sjuskete hvis den er skitten... Hehe :)

Lissyjane skrev:
Nei du skal selvfølgelig ikke vaske bilen når det skal bli minusgrader.

Man kan fint vaske bilen selv om det er kuldegrader. Man må bare passe på å kjøre så bilen holder seg varm og blir tørr. Smøre lister osv....

Jeg vasket ikke bilen min før service.. det falt meg ikke inn engang! Var -8 når jeg leverte bilen på service.
Er ikke møkka mi han skal se på

Dramadama skrev:
De mannfolka er så møkkete uansett, så litt skitt på bilen din spiller nok ingen trille på klesvasken dems ;)

Det tenkte jeg og:P

Vi gjoer ikke det men her vasker de bilen for oss naar den er paa service da :-)

Lissyjane skrev:

Knerten07 skrev:

Tror du det har noe å si om bilen er skitten utenpå?

Om jeg tror det? Eh, ja! For meg er det en selvfølge at jeg vasker bilen før den skal på service. Den er da skitten overalt før den vaskes og for mekanikerne er det selvsagt mye bedre at bilen er sånn noenlunde ren. Få spylt vekk skitt og lort fra kriker og kroker er faktisk ikke så dumt. Spesielt ikke på vinterstid med mye salting. Jeg svarte hva jeg gjør med min bil, ikke hva du velger å gjøre!

Altså hvis en ikke skal vaske bilen når det er minusgrader , så får vi aldri vaska han iløpet av vinteren og det er jo ikke så veldig bra med tanke på alt salt og dritt ute nå.. :) vasker bilen en gang i uka her, uavhengig av temperatur:)

Back
Topp