Vaske badekar/balje

Regiakakao

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Vi bader lille skurvelurven i en badebalje som er under stellebordet. Og vi har olje i vannet, ikke kjempemye, men mer enn et par dråper, kanskje en spiseskje. Når vannet er tappet ut ligger det et lag med olje igjen i karet. Jeg pleier å tørke det bort med papir. Men det blir aldri helt borte. Jeg har vasket det et par ganger med zalo. Men er litt redd for å ikke få skylt bort alt, og ende med å bade lille i zalovann, noe jeg tipper ikke er så fryktelig bra for huden hennes. Jeg skyller veldig nøye, men likevel. Men hele greia er så stress, gruer meg alltid til å rengjøre det, men stoler ikke nok på rengjørings-skillsa til samboer til å la han gjøre det.

Noen gode tips til rengjøring av badekar? Hvordan gjør dere det?

Pleier bare å skylle med varmt vann før jeg tapper i badevann jeg.. sitter jo støkk den olja..

Jeg skrubba m zalo og papir med varmt vann i går og fikk bort olja her. Prøv en grov klut kanskje? Tror nok du skal helle temmelig mye zalo uten at du får skylt d ut, trekkes jo ikke inn :-)

Vasker med grønnsåpevann. Om det mot all formodning skulle være noe såperester igjen så er det ikke noe krise. Grønnsåpe er ikke så farlig. :P

Jeg hadde fortsatt med zalo og ordentlig varmt vann. Det er jo ikke sånn at zaloen setter seg fast i balja heller. Bare pass på å skylle så det ikke skummer mer ;)

Samme problemet her, så vi skyller det godt og tørker av med en sånn flanellgulpeklut, det får faktisk med seg en del :)

Det går jo bra med oppvasken, så det går nok fint i badebaljen også :)

Vi bader i en dl olje hver dag :)
Hele badet er full av olje. Men vi gidder ikke vaske baljen, bare skylder den før bruk med varmt vann. Det er jo ikke noe farlig med en dag gammel olje i vannet.

Vi bruker en skuresvamp og varmt vann. Føler det fungerer godt :-) Når det kommer til Zalo så fordamper dette så lenge det er utvannet, slik at har man skyldt godt så skal det i utgangspunktet ikke være noe problem :-)

Vi vasker fortsatt i vasken vi da, men vasker over med baderomsspray og klut. Blir det samme i balja når vi går over til den, evnt bare skylle med varmt vann :)

Selv kjøpte jeg overflatesprit på apoteket som jeg vasket badebaljen med når jenta mi var baby. Men det var helst fordi hun hadde en tendens til å bæsje i vannet.

Hmmm.... Jeg vasker ikke baljen så veldig... Tørker av den med en klut eller et håndkle hver gang etter den er tømt...

Back
Topp