Vaske babytøy

Snurri

Gift med forumet
Julegavene 2019
Nå har jeg nettopp innsett, etter å ha vasket ferdig aaaaaalt babytøyet, at jeg har brukt det vanlige vaskemiddelet og ikke parfymefritt :dead:

Om igjen!
 
Hahaha, huff da :hilarious:
Vi har bare allergivaskemiddel heldigvis, så vasker med det samme vaskemiddelet :p
 
Hahaha, huff da :hilarious:
Vi har bare allergivaskemiddel heldigvis, så vasker med det samme vaskemiddelet :p
Det gikk helt på automatikken her. Kom på det når jeg hadde satt på siste maskinen. Bleh. Har vasket dyner også, kjøpte brukt. Tror du de også trenger omvask? Eller er det greit nok med lufting og så sengetøy på som er vasket rett?
 
Det gikk helt på automatikken her. Kom på det når jeg hadde satt på siste maskinen. Bleh. Har vasket dyner også, kjøpte brukt. Tror du de også trenger omvask? Eller er det greit nok med lufting og så sengetøy på som er vasket rett?
Jeg tror nok det går helt fint å lufte det meste altså, med mindre dere tilsetter ekstra parfyme med vilje vil det uansett gå bort over tid :happy:
 
Jeg hadde ikke vaska det på nytt :p et bruk og så må du uansett vakse det igjen, så tror ikke babyen tar skade av det.
 
Jeg hadde ikke vaska det på nytt :p et bruk og så må du uansett vakse det igjen, så tror ikke babyen tar skade av det.

Takk! Hadde vært deilig å slippe omvask. Kjører på med lufting da, så forsvinner "duften" ihvertfall. Hadde brukt Milo på mye av det, men innså at den også var med parfyme. Selv om vi har Milo parfymefri også, men den flasken stod bakerst....
 
Takk! Hadde vært deilig å slippe omvask. Kjører på med lufting da, så forsvinner "duften" ihvertfall. Hadde brukt Milo på mye av det, men innså at den også var med parfyme. Selv om vi har Milo parfymefri også, men den flasken stod bakerst....
Herregud, det er mye jobb med alt dette babygreiene. Så ja, luft det og så går det nok helt fint :) Det er jo mange (!) som bruker vaskemiddel med parfyme på babyklærne uten at barna har fått no allergier, reaksjoner osv osv. Så har du mange som har brukt alt parfymefritt, likevel har du utviklet allergier og reaksjoner på ting og tang. Jeg ville ikke stressa i det hele tatt :D
 
Jeg vasker med vanlig omo pulver og gjorde det sist også. Lukter ikke noe parfyme av klærne, bruker ganske lite pulver. Ville ikke vasket om igjen hvis jeg var deg!
 
Back
Topp