vaske babytøy aleine?

filifjonka

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
i følge min mor er det normalt og best å vaske babyens tøy aleine pga vårt tøy er så møkkete..
Synes dette hørtes rart ut og ja blir veldig mange kvart fulle maskiner som vaskes :s
Har min mor rett eller hva tenker dere rundt dett?

Sniker fra september. Nja, de første maskinene med babytøy (første gang til nyfødt) vasker jeg for seg selv. Men har allerede kjørt et par maskiner med ull sammen med vårt ulltøy, ellers bruker en jo evigheter på å fylle ei maskin. Tror ikke det er noen fare, klærne blir jo rene når de blir vasket så :)

Har vasket det sammen med annet tøy, det blir jo rent når det vaskes. Men har vasket alt vi hadde fra før + alt nytt til og med 62, så det ble mest babytøy uansett. Men når vi kanskje får gaver etterhvert så vasker jeg det sammen med våre klær.

Klær blir vel rene i maskinen? Skitne klær inn og rene klær ut. Hadde vasket alt samlet jeg, og ikke hørt så mye på moren din ;)

Når du vasker skittent tøy, så er jo poenget at det skal bli rent, så uansett hvor skittent det er når det går inn i maskinen så er det jo rent når det kommer ut.
Ville ikke hørt på moren din, og vasket alt sammen. Har dere tøy som er ekstra skittent (blitt skikkelig tilgriset) ville jeg vasket det plagget for seg selv i stedet for.

Jeg har vasket det alene nå, men kommer nok ikke til å gjøre det etterhvert. Vet ikke hvorfor men føltes mest riktig med første vask ;)

Jeg vasker en del separat, men det er kun fordi jeg vil ha parfyme-skyllemiddel i vårres klær og håndklær mm.
Ungenes klær kjører jeg på 60 og parfymefritt, men tar og med vårres undertøy i demmers maskiner. Så går mine og samboers klær på 40 med parfyme.
Ullklær kjører jeg parfymefritt sammen (ellers tar det en evighet å få til en maskin) :)

Har vasket det separat til no og kommer til å gjøre det en stund framover. Kommende storebror på snart 2 år sine klær vasker jeg fortsatt separat.. Vet ikke helt hvorfor, men blitt en vane. Bruker parfymefritt på alt jeg vasker.

Jeg vasker det alene fordi vi bruker vaskemiddel med parfyme samt skyllemiddel med parfyme og har eget vaskemiddel til lillebror uten parfyme.
Så frem til han blir en del større blir det sånn her ihvertfall.

Men man vasker jo klær for å få de rene så hadde vi brukt baby vennlig vaskemiddel hadde alt blitt vasket sammen

Vi har vasket alt babytøyet alene nå den første gangen, men kommer nok til å vaske det sammen med våre klær etterhvert som det blir brukt :)

Har vasket det separat til no og kommer til å gjøre det en stund framover. Kommende storebror på snart 2 år sine klær vasker jeg fortsatt separat.. Vet ikke helt hvorfor, men blitt en vane. Bruker parfymefritt på alt jeg vasker.
Samme her! Har vasket alt babytøy for seg selv, og gjør det i stor grad fortsatt til hun på 2 (men det er jo lett, vi andre har ikke så mye lilla, rødt og rosa:) Selv om klærne blir rene er det jo ikke alt som forsvinner, særlig ikke ved 30 og 40 grader. Har kjøpt egne, hvite håndklær til babyen som jeg også kommer til å vaske for seg.

Vasker alt samlet, vårt tøy er jo ikke så skittent liksom :) men ville ikke akkurat vasket babytøy med mannens treningstøy eller storebrors yttertøy, de er ekstremt skittene :) var sikkert et godt råd før med dårligere vaskemaskiner og klær som ble vasket skjeldent...

Babytøy fram til de er året vasker jeg for seg på 60 grader og ekstra skylling :)
Nytt tøy vasker jeg to ganger før bruk for å fjerne kjemikalier og overskuddsfarge.
Sengetøy, handuker, vaskekluter og gulpekluter vasker jeg på 90 grader.

Har vaska alt babytøyet aleine første gangen, men kommer nok til å vaske det sammen med vårt etterhvert som det blir brukt. Bruker parfymefritt vadkemiddel på alt allerede, er så var på parfymelukt sjøl.

Vasker babytøy sammen med 1 og 2-åringens klær:) Lyse og hvite klær vaskes sammen med våre klær. Samme med ull. Bruker uparfymerte vaskemidler på klær uansett da, så kunne jo fint vasket alle klærne sammen:p

Klær blir vel rene i maskinen? Skitne klær inn og rene klær ut. Hadde vasket alt samlet jeg, og ikke hørt så mye på moren din ;)
Mamma har rett i mye og sier mye fornuftig men dette synes jeg hørtes tullball ut, godt å høre dere er enige med oss :D

Back
Topp