Vaske babynestet?

junibebi89

Gift med forumet
Min kjære mener det er unødvendig.. hmm.. ekke så lett å vaske det virker det som..

Jeg tok ut madrassen i bunn og vasket det. Gikk helt fint:)
Men var usikker på om det var nødvendig jeg også:p
Men nå er det nå gjort

Jeg skal ikke vaske mitt tror jeg, men skal lufte det.. Har ikke fått det i hus enda.

Får du en gulpebaby må du vaske det støtt og stadig uansett, så greit å finne ut hvordan det funker best å vaske det :) Madrassen på mitt rede kan tas ut og skylles i dusjen, og redet går i maskina på finvask. Jeg har også kjørt mitt på hurtigvask uendelig mange ganger, og det har funka veldig bra :) Tørker det på badet der det er varmt.
Tror jeg ville vaska det før bruk pga fargestoff, samme som jeg gjør med nye klær. :)

Jeg kommer ikke til å gjøre det. Produsentene av barneprodukter forholder seg til veldig strenge regler. Jeg vasker heller ikke dyner el.

Sydde sjølv og vaska stoffet før eg sydde (d må gjerast pga krymp) og så vaska eg det før bruk og mangen ganger etter (sydde til storebror og skal bruke det om igjen no)

Hoho ble veldig usikker nå, kanskje vi lar være og venter til gulping :p. Eller legger et teppe over:)

Bruker stretchlaken over babynestet jeg.

Min kjære mener det er unødvendig.. hmm.. ekke så lett å vaske det virker det som..

Mitt er ikke sånn du kan ta ut madrassen i men jeg hev hele sulamitten inni på 30 grader og det gikk kjempefint det :)
Men har ei venninne som gjorde det samme og da farget vatten av. Så det kom sånne brungule flekker rundt forbi. Så ikke så pent ut :/

Mitt er ikke sånn du kan ta ut madrassen i men jeg hev hele sulamitten inni på 30 grader og det gikk kjempefint det :)
Men har ei venninne som gjorde det samme og da farget vatten av. Så det kom sånne brungule flekker rundt forbi. Så ikke så pent ut :/

Litt redd for at det samme skal skje her og..

Akkurat bestilt nest nå, og på nett er det presisert at stoffet er vasket før sying! Så da skal jeg ikke vaske det først.

Back
Topp