Vaske babynest

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Er så heldig at jeg har arvet et pent brukt babynest av noen slektninger, men jeg lurer på hvordan jeg skal få vasket det?:-) Ikke det at det var møkkete eller noe altså, men jeg vasker alltid gjennom alt av babyutstyr før det skal tas i bruk, arvet som nytt;) Kan jeg kjøre det på håndvaskeprogram i maskina, tro?:-)

Kan nok ha da på vanlig 40 graders program, eg gjorde vertfall da med mitt :)

Det var jeg og litt usikker på. Har kjøpt stoff og skal sy. Men er redd stoffet blir ødelagt (frynser seg) hvis jeg vasker det først.

Men da tror jeg at jeg syr det, og vasker etterpå :) kan jo vaske med lav sentrifugering eventuelt :)

Sniker litt her. Vasker dere selve nestet eller bare trekket? :)

Det var jeg og litt usikker på. Har kjøpt stoff og skal sy. Men er redd stoffet blir ødelagt (frynser seg) hvis jeg vasker det først.

Men da tror jeg at jeg syr det, og vasker etterpå :) kan jo vaske med lav sentrifugering eventuelt :)

Ville vasket stoffet før du syr, så det får krympet fra seg og tatt ut overskuddsfarge. dumt hvis det krymper/farger av når du er ferdig med å sy det:)

Ville vasket stoffet før du syr, så det får krympet fra seg og tatt ut overskuddsfarge. dumt hvis det krymper/farger av når du er ferdig med å sy det:)
Enig.

Fargen tror jeg ikke det er noe problem med. Nesten hvitt. Men så var det det med krymping. Det har jeg ikke tenkt på! Godt poeng. Men vil det ikke flise seg opp?

Har ikke gjort dette før :p

Du sikser for kanten. Sy sånn sikksakk-søm langs klippekanten. Da rakner ikke stoffet. Alltid vaske før du syr om det er noe som noen gang kan finne på å bli vasket siden

Kjempetips! Takk!!
Jeg er ikke veldig erfaren selv, men min mor har sydd mye så dette har hun lært meg.

Minnet meg på at jeg må få tak i stoff og sy sengesett til lille, for det har jeg gjort til de første to.

Ja, det har jeg og lyst til. Har kjøpt litt ekstra, så da blir det kanskje nok til dynetrekk og:)

De jeg syr kan hvertfall vaskes på 40 grader :) legger dem oppå tørkestativet når de skal tørke.
Ka fyll bruke du inni dei du syr?
Eg fekk et og vaska da, endte opp med å bytta innmaten for alt va i ein einaste kump, såg nesten ut så gulaktig klumpete bomull...bytta innmaten mot kunstfiber frå ei billig ikeadyna, å no e da perfekt :P

Back
Topp