Vaske babynest!

Det jeg ikke vet.... HÅPER det er brukt dyne, og ikke vatt... For da er jeg redd det klumper seg....
Stoffet kan sikkert vaskes på 60 da det er bomull..
Alt avhengig av type maskin og hva slags programmer, kan du ikke vaske den på et program for sengeteppet eller noe slikt? Og for å være sikker, det blir jo rent på 40 grader også! Om du har tørketrommel, kan du kjøre den der på kaldt eller ulltørk med et par tennisballer...

Alt avhengig av type maskin og hva slags programmer, kan du ikke vaske den på et program for sengeteppet eller noe slikt? Og for å være sikker, det blir jo rent på 40 grader også! Om du har tørketrommel, kan du kjøre den der på kaldt eller ulltørk med et par tennisballer...

Har ny vaskemaskin med masse programmer :P hehe.. men er det best med lite sentrifuge? eller mye?
Har også tørketrommel og tennisballer.

Mitt har vattduk i bunn og løst vatt i sidene, vasket det på 40 grader på aåndvaskprogram, altså nesten ikke bevegelse i trommelen og laveste/korteste sentrifugen :) tørket det liggende og fluffet litt underveis i tørkingen, ser akkurat ut som nytt :) Men har ikke tørketrommel, hadde gjerne prøvd å kaldtørke med tennisballer der om eg hadde hatt muligheten ;)

Jeg vasket mitt når jeg fikk det på 40 grader og så i tørketrommel etterpå.

Gikk helt fint :)

Vår lille gulper masse, så her må alt kunne gå i maskinen! Jeg vasket mitt nest på 40 grader finvask, med litt lavere sentrifuge. Vatten rundt klumpet seg nok littegranne og siden jeg ikke hadde festet endene trakk de seg litt tilbake, men ristet det litt underveis mens det tørket (stativ, har ikke tørketrommel) og det gikk nokså greit..

Jeg lagde det selv... Tok en kjangs, 40 grader med forvask og ekstra skylling og tørketrommelen, gikk helt fint! Må jo kunne vaskes...

Back
Topp