Vaske alt?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Vasker dere alt før det blir brukt første gang?
Tenker da på ting som bilstolpose, lammeskinn, dyne osv :)
 
Alt som kan vaskes, må en tur i vaskemaskinen. Men det er ikke fordi det er nytt (noe nytt er det, men ikke mye) det er fordi det har blitt lagret i nesten 10 år :)
 
Jeg vasket alle nye klær, men ikke bilstolpose, lammeskinn og sånn som er kjøpt splitter nytt.
 
Her vasker vi alt :) Liker ikke tanken på at den lille, rene babyen skal ligge bort i kjemikalier:confused:
 
Vasker alt av klær, og det som har vært brukt og lagret etter storesøster. Eks trekk på bilstol og bilstolposen. Pleier å vaske nye klær før bruk til meg selv, så da gjør jeg det med klærene til ungene også :p
 
Klær, sengetøy, håndklær og sånt som er i direkte kontakt med babyhuden vasker jeg, andre ting tar jeg på skylling.. Som f.eks kjørepose..
 
Vasket ikke splitterny pose, men dyner. Vasket ikke skinn. Så redd de blir stygge. Ull er jo selv rensende. Bare ristet det godt og luftet. Vasket ikke madrass, men luftet den i flere uker.
 
Regner med jeg vasker alt av klær å sånnt, uten at jeg egentlig har tenkt så hardt over d enda...
Fordelen med vinterbaby er at om vi får en skikkelig kuldeperiode før fødsel så er d en super måte å rense madrasser og skinn å sånne litt store ting, å hive de ut i snø og minusgrader! :)
 
Blir å vaske alt av klær, hånduker, gaskluter og lignende. Vasker nok også dynen, og sengtøyet. Men lammeskin og voksepose er jeg litt usikker på
 
Vasker alt av klær, ja. Sengetøy, kluter, håndklær osv også. Vognposen etter storebror skal en tur på rens, og dyner/pledd som har ligget lagret på loftet får også en tur i vaskemaskinen.
 
Nei. Vasker ikke nye ting.
Gamle ting; ja.
Haha jeg tenker d er viktigere motsatt! Vasker mye ting pga kjemikalier, fargestoffer, Gud vet hvordan d har blitt behandlet i transport/butikk! Ting som har vært oppbevart i en eske på loftet lukter kanskje innestengt, men er ellers ikke noe stress med! :)
 
Back
Topp