Vaske alt?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Vasker dere alt før det blir brukt første gang?
Tenker da på ting som bilstolpose, lammeskinn, dyne osv :)

Ja, vasker alt. Bortsett fra madrassen kanskje, er litt usikker på om den kan vaskes eller må luftes.

Vasket det meste med forrigeman, men ikke alt. Ikke skinn f.eks, og ikke madrass til sprinkelsengen. Overmadrass vasket jeg da. Nå må jeg vaske bilstolposen, for den har vært lagret etter sist. Nye vognposen jeg har laget blir ikke vasket.

Vasket ikke voksiposer bilstol eller vogn.
Derimot ble alt godt luftet, vogna impregnert, madrass og dyner luftet i minusgrader. Alt som lett kunne vaskes ble vasket på 60 grader 2 ganger før det pent ble lagt på plass.
Jeg vasker alt nytt to ganger for både å fjerne overskuddsfarge og eventuelle kjemikalier.
Første gang med enten eddik eller neutral vaskemiddel, så kun i rent vann for å skåne sart babyhud. Hånduker og vaskekluter vasker jeg alltid på 90 grader. :)

Jeg vasker alt som skal i kontakt med huden. Det gjør jeg som regel med ting til meg selv også, pga evnt midler i stoffene osv og jeg begynner å klø som en gal om jeg ikke vasker det først:o
Dyner og madrasser har jeg bare luftet ut veldig godt først:)

Bilstolposen/vognposen, lammeskinn og dyne hadde vi bare ute til lufting. Ellers går alt i maskina

Vi vasker alt (eller tørker bare over vogna da, den går ikke akkurat inn i maskina :p ) vasker også trekket til madrassen og lufter selve madrassen :)

Vasker alt nytt som kan vaskes ja :) Ikke vognposer og bilstolpose da.

Back
Topp