vaska dere magen før stikk?

babytutta

Forumet er livet
slik som filmen viser..med noen slags våtserviett?
eller stakk dere bare. hun dama på filmen vasker både mage å den ampullen..hmm
greit å vite om jeg må på apoteket[:D]

eg driver å stikker på jobben,måler blodsukker og gir insulin. Det vi gjør e at brukeren vasker seg på henda før måling av bl.s. men når vi gir insulin i mage eller lår vasker vi ikke.

Jeg fikk beskjed om å vaske både ampullen og magen. Men innimellom ble magen glemt. Hvem kan huske på alt kl syv om morgenen???

så jeg trenger ikke kjøpe våtservietter osv..
sa ikke noe om det på sykehuset, rekna med det hadde fulg med om jeg måtte?
hmm.. var bare sååååå nøye på den filmen på puregonpen.com

men jeg rører jo ikke sprøytespiss eller noe ting.

Jeg fikk med våtservietter første gang jeg hentet ut medisiner, så derfor ble det til at jeg kjøpte da jeg måtte fylle på med mere medisin.

skal be sambo kjøpe med hjem slike jeg da...rart ikke noen har sagt noe, eller jeg fikk på apoteket.

eg spurte om det på Haukeland. Fikk til svar at hvis eg stakk hjemme i min egen "bakterieflora" så
var det ikke så nøye med den vaskinga....
men hentet ut sånne servietter likevel eg som eg brukte..
egentlig skal du få det på første puregon-resepten, men det glemte de på min, fikk det med på 3 resepten da[8|][:D]

jaja har ikke fått noe jeg.
men sambo kjøpte idag han..så nå renses det[:D] sikkert ulik praksis fra sted til sted..men vasker nå jeg imorgen tidlig[:D]

Jeg vaska ingenting på stikk stedet...bare klemte på magen der det skulle stikkes, også stakk jeg (ehh rettere sagt samboer..hehe) i vei..gikk fint som fy det gitt..[;)] De på sykehuset som satte min første sprøyte for demonstrasjon vasket heller ikke, så da regnet jeg med at det ikke gjorde noe å ikke vaske der...[;)]

Men vasking av hender var viktig...

Eg vaska ikkje...trur dei sa me ikkje trengte...tok jo ny spiss kvar gong, og lot "toppen" være på heilt til alt var klart. [:)]

Jeg brukte noen våtservietter som jeg kjøpte på apoteket.

Jeg vasket ikke, spurte foresten de på apoteket hva jeg skulle ha av slikt utstyr, men hun sa at de har begynt å gå vekk fra dette når det er pen, de som har dibetes bruker heller ikke noe særlig med våtservieter for å rense lenger heller, så trenden har blitt at det er færre som vasker seg før sprøyte stikk, men srøyte spissene er jo sterile da, ampullen er nok steril den oså så lenge du ikke har tatt på topen av den.Men jeg må inrømme at jeg vasket toppen med veske når jeg fikk reste ampuller fra Porsgrunn, bare sånn for sikkerhets skyld.

ORIGINAL: Apple

Jeg vasket ikke...

jeg vasker jeg med slike servietter som sambo kjøpte på apoteket...som er til slik sprøytesetting.

Back
Topp