Vask/tørk maskin?

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Noen som har det?
Tenker at det må være greit med tanke på plass å ha alt i ett. Men igjen tenker jeg at slike maskiner er jo fortsatt nye på markedet og det sikkert oppstår feil med dem ofte.

Må kjøpe vaskemaskin idag da vår røk for 2 dager siden

Jeg har ingen erfaring med det, men høres jo praktisk ut i forhold til plass og sånn ja :) Men hørte noen sa at det var litt tungvint med begge i ett i forhold til hver for seg. For når du har alt i ett, må du vente til du har vasket klærne ferdig før du kan tørke dem, mens hvis du har en av hver, kan du tørke klær samtidig som du har på en vaskemaskin med klær :)

Eg synes dei er litt meir upraktisk enn praktisk. Synes det er veldig greitt å kunne ha på vaskemaskina og tørketrommelen samtidig når eg først vaskar ;)
Trur heller ikkje dei er så energivennlige enno.

Nå når du får 3 unger ville jeg nok hatt en av hver :) får ikke vasket mange maskinene om ei maskin skal tørkes pr dag f.eks.
Og de kan stå oppå hverandre :)

IKKE kjøp kombinert! Du kommer til å angre.

E jobbet en gang en plass der de hadde kombinert vask/tørk. Tørkedelen ble ødelagt etter 2 gangers bruk og den tørka uansett ikke noe bra. Vaskedelen ble ofte ødelagt så de hadde myyyye utgifter på reperasjon og når det skjedde omtrent 1-2 ganger i mnd så sier det seg selv at det va ulønnsomt! Ansatte måtte ta alle klærne hjem for å vaske og tørke hjemme hver gang vaskemaskinen på jobb takka for seg.

Nå har de en ren vaskemaskin som fungerer! De har ikke plass til tørketrommel så de henger opp alle klærne uansett.

Noen som har det?
Tenker at det må være greit med tanke på plass å ha alt i ett. Men igjen tenker jeg at slike maskiner er jo fortsatt nye på markedet og det sikkert oppstår feil med dem ofte.

Må kjøpe vaskemaskin idag da vår røk for 2 dager siden
vi tenkte på det da vi skulle kjøpe ny men fikk anbefalt av alle å IKKE kjøpe det..
Hvis du skule vaske og tørke en vask tar det nesten en hel dag.
Å den tørker ikke skikkerlig.

Så vi valgte en av hver. Nå kan jeg vaske håndkler å hive dem i tørketrommelen men jeg setter på en ny vask.
Vi har dem oppå hverandre. Så de tar egentlig ikke mer gulvplass enn en maskin :D

Vi har det Har hatt vår i 4 år og aldri hatt problemer med den :) den både tørker og vasker som den skal men sliter med å få tøyet tørt om den fylles for full. Når det er sagt ble den kun kjøpt pga plassmangel. Vi bodde da på 35 kvadrat. Det er upraktisk fordi det tar fryktelig lang tid å vaske tøy, siden du ikke får vasket, samtidig som du tørker om du forstår. Så alt tar jo dobbelt så lang tid. Vi er tre stk nå og det går helt finr, men spørs om ikke de blir kjøpt inn en tørketrommel etterhvert nå som vi blir fire og siden vi har plass :)

Så summasumarium hvis man absolutt ikke har plass til en tørketrommel og ikke er så mange i familien er det topp med kombinert vask og tørk, men har man plass til begge deler ville jeg absolutt gått for det :)

Ok.
Da ser det ut som flertallet vinner. Kjøper ikke kombi. Var egentlig det jeg hadde planer om også, men var mannen sin ide å kjøpe kombi.
Plass har vi egentlig nok av så vi trenger egentlig ikke det.

da var nye maskinen kjøpt. Ble en enkel vaskemaskin. Jeg har ikke så mye peil på kvalifikasjonene, men ifølge mannen var det en bra maskin :P

da var nye maskinen kjøpt. Ble en enkel vaskemaskin. Jeg har ikke så mye peil på kvalifikasjonene, men ifølge mannen var det en bra maskin :P

Hovedtingen er å sjå på antall kilo og energimerking :)

Vi har fått anbefalt av flere å kjøpe separat. Fordi disse kombimaskinene ikke tørker godt nok.
I tillegg tenker jeg at det er mer praktisk å kunne vaske en maskin, ha det i tørketrommelen, og så vaske en maskin til mens den andre er i tørketrommelen. Da får jeg slått to fluer i en smekk. Og hva hvis man feks vasker en maskin med håndklær og trenger å vaske ull etterpå? Da må man vente..

Energimerking er god :) Kor mange er dikka i familien? Og kor mange vaskemaskiner har du i løpe av ei veke? Sånn ca?

Kriteriet mitt var egentlig 6 kg. Men 7 går fint.
Vi blir straks 5 i familien og jeg vasker annenhver dag (kan bli hver dag også). Liker at det ikke hoper seg opp.

Back
Topp