vask av voksi urban vognpose

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Dere som eventuelt har voksi urban vognpose, hvordan vasker dere posen? Har dere vasket underdelen i vaskemaskinen, eller evt. renset den slik det står på voksi sine nettsider? Vi har voksi urban vognpose etter vår førstefødte som vi skal bruke, og jeg lurte på om den bør renses før bruk. Den er egentlig ikke skitten, men den er jo kjøpt i 2009. Andre jeg har hørt med har "bare" hatt den i fryseren for å rengjøre den.
 
Her blir det vaskemaskin og tørketrommelen! :) Har en odenwalderpose som gikk veldig bra med, tenker kjøre voksi move posen på det samme :)
 
Om noen av dere tester å vaske underdelen på voksi urban i vaskemaskinen, fortell gjerne hvordan det går. Jeg har en fra 2008, og jeg har i utgangspunktet tenkt å få den renset.
Men hadde vært veldig praktisk å bare vaske den.
 
Om noen av dere tester å vaske underdelen på voksi urban i vaskemaskinen, fortell gjerne hvordan det går. Jeg har en fra 2008, og jeg har i utgangspunktet tenkt å få den renset.
Men hadde vært veldig praktisk å bare vaske den.


Sier meg enig der ;) Jeg har sendt mail til voksi for å høre om jeg kan vaske underdelen, så får forhåpentligvis svar til uka :)
 
Her blir det vaskemaskin og tørketrommelen! :) Har en odenwalderpose som gikk veldig bra med, tenker kjøre voksi move posen på det samme :)
Forskjellen er jo at voksi urban har både dun og ull i seg, derfor står det at den bare kan renses.
Har samme problem selv og tror jeg bare skal levere den inn til rens. Usikker...
 
Forskjellen er jo at voksi urban har både dun og ull i seg, derfor står det at den bare kan renses.
Har samme problem selv og tror jeg bare skal levere den inn til rens. Usikker...


Men både ull og dun kan jo vaskes i maskin i utgangspunktet (dundyne f eks), så jeg håååper virkelig jeg slipper betale rens på den :) Antar det koster litt :/
 
Men både ull og dun kan jo vaskes i maskin i utgangspunktet (dundyne f eks), så jeg håååper virkelig jeg slipper betale rens på den :) Antar det koster litt :/
Jeg vet, men tenker det hadde stått på vaskeanvisningen hvis den kunne gått i maskinen. Veldig kjedelig om den må renses. Hadde nettopp er svært sengeteppe inn til rens og det ble rundt 250kr, så kan ikke bli dyrere for en liten vognpose ihvertfall.
Uansett så har storebroren brukt den i barnehagen, så jeg føler den er "skitten", har derfor kjøpt en ny vognpose til snuppa som kommer. Kjøpte Voksi city denne gangen. Tror det blir bra. Den er ikke så stiv og rar som urban. Synes hele vognposen kjennes bedre ut :)
 
Jeg vet, men tenker det hadde stått på vaskeanvisningen hvis den kunne gått i maskinen. Veldig kjedelig om den må renses. Hadde nettopp er svært sengeteppe inn til rens og det ble rundt 250kr, så kan ikke bli dyrere for en liten vognpose ihvertfall.
Uansett så har storebroren brukt den i barnehagen, så jeg føler den er "skitten", har derfor kjøpt en ny vognpose til snuppa som kommer. Kjøpte Voksi city denne gangen. Tror det blir bra. Den er ikke så stiv og rar som urban. Synes hele vognposen kjennes bedre ut :)


Jeg ville også valgt Voksi City om vi skulle kjøpt en ny :) Synes den ser veldig fin og praktisk ut med glidelås på midten :)
 
Forskjellen er jo at voksi urban har både dun og ull i seg, derfor står det at den bare kan renses.
Har samme problem selv og tror jeg bare skal levere den inn til rens. Usikker...

Voksi move er også både dun og ull.. Men jeg tar sjansen ;)
 
Vaskeanvisning
Rengjøring av liten underdel i ull.
Ved lettere rengjøring av Voksi® underdelen, legges denne i fryseren et par timer, i en tett plastpose. Deretter støvsuges underdelen. Underdelen henges ut til lufting.
Er dynen skitten skal denne renses.
Rengjøring av liten overdel i dun.
Overdel kan vaskes på 40 grader i vaskemaskin. Vaskes med nøytralt vaskemiddel uten optisk farging og blekemiddel. Dosering for vask av overdel er 1/2 dose av vanlig vask. Kan tørkes i tørketrommel, med tennisballer. Ved annen tørking bør posen ristes flere ganger til den er helt tørr.
 
Jeg har sendt begge posene mine på rens, en voksipose og en ullpose. Tror det ble litt over 600. For ullposen var det 300 og noe og voksiposen 200 og noe :p
 
Men vasker dere den når den er ny egentlig? Jeg har kjøpt ny og hadde tenkt å vaske /rense den - hva gjorde dere?
 
Back
Topp