Vask av ull

Hippimamma

Glad i forumet
Når du vaske ull, må du sortera ette farge då? farge da av på samme måte som bomull?
Har ein mørk lilla ull-body som eg lure på om eg kan vaska sammen med all den kvite ullen....takker for svar [:)]

Jeg vasker det sammen, og har ikke opplevd at det har farga av og satt flekker på annet tøy. Men så er det igjen kanskje noe med hvor mange grader man bruker, jeg bruker ingen varme grader når jeg vasker ull.[:)]

Har opplevd at det har farget skikkelig av, og da på kald ullvask.

har aldri opplevd at noe babyklær uansett stoff har farget av jeg. Men prøver å vaske det som er helt hvitt for seg uansett.

Jeg vasker nytt ulltøy med sterk farge for seg selv... men etter første vask så går alt i lag.. aldri opplevd noen som har farget av.
Og her er det ull i alle verdens farger som går i maskinen.... hvitt, rosa, rødt, lilla, grønt, lyseblått, mørkeblått, brunt og svart.

Vasker mørkt og lyst hver for seg.

ORIGINAL: mammaO

Vasker mørkt og lyst hver for seg.

ORIGINAL: funny_bunny

Jeg vasker nytt ulltøy med sterk farge for seg selv... men etter første vask så går alt i lag.. aldri opplevd noen som har farget av.
Og her er det ull i alle verdens farger som går i maskinen.... hvitt, rosa, rødt, lilla, grønt, lyseblått, mørkeblått, brunt og svart.

Back
Topp